2020 01 27

Atskleidžiama daugiau detalių apie Kobe Bryanto žūties aplinkybes ir sraigtasparnį

NBA superžvaigždė Kobe Bryantas ir jo 13-ametė dukra Gianna Bryant žuvo per sraigtasparnio katastrofą. „Sikorsky S-76“ iki šiol garsėjo nepriekaištinga reputacija.
Kobe Bryantas žuvo, dužus „Sikorsky S-76“ sraigtasparniui.
Kobe Bryantas žuvo, dužus „Sikorsky S-76“ sraigtasparniui. / „Scanpix“ nuotr.

Sraigtasparnis turėjo nuskraidinti į K.Bryanto „Mambos“ akademiją, kur numatytos krepšinio treniruotės talentingai jo dukrai.

Devynias gyvybes nusinešusi katastrofa įvyko sekmadienį, prieš 10 val. ryte JAV laiku, Kalabasase, maždaug 25 tūkst. gyventojų miestelyje Sant Monikos kalnuose, apie pusšimtį kilometrų nuo Los Andželo.

1991 metais pagamintas „Sikorsky S-76B“ iš Jogno Wayne'o oro uosto pajudėjo sekmadienį 9 val. 6 min., anot skrydžių knygos.

Ne visų žuvusiųjų asmenybės atskleistos, bet jau žinoma, kad sraigtasparnyje buvo 56 metų beisbolo treneris Johnas Altobelli su žmona Keri ir dukra Alyssa, kuri žaidė toje pačioje krepšinio komandoje su K.Bryanto dukra. Žuvo ir krepšinio trenerė Christina Mauser.

VIDEO: Sudužus sraigtasparniui žuvo NBA superžvaigždė Kobe Bryantas ir jo dukra

Sekmadienio rytą JAV laiku Los Andželą gaubė tirštas it sriuba rūkas.

Toks tirštas, kad, anot CNN, policijos sraigtasparniai tądien negavo leidimo skristi bent iki vidurdienio.

„Oro sąlygos neatitiko mūsų minimalių standartų skrydžiams – sakė Los Andželo oro policijos departamento atstovas Joshas Rubensteinas. – Rūkas buvo toks, kad mes neskraidėme.“

Matomumas privalo būti bent 3,6 km, o debesys nenusileisti žemiau 800 pėdų aukščio.

Kurtas Deetzas, buvęs „Island Express Helicopters“ bendrovės, kuri teikė K.Bryantui sraigtasparnį, pilotas, tvirtino, jog sekmadienio rytą oro sąlygos buvo „visiškai netinkamos.“

Jo nuomone, avarija įvyko dėl prasto oro, o ne dėl variklio ar kitų mechaninių gedimų. Spręsdamas iš sudužimo vietos nuotraukų ir nuolaužų lauko ploto, K.Deetzas svarstė, jog sraigtasparnis galėjo keliauti labai greitai, apie 250 km per val. greičiu. Po 40 minučių skrydžio bake buvo gana daug degalų. „Pakankamai, kad kiltų didelė liepsna“, – „Los Angeles Times“ sakė buvęs K.Bryanto pilotas.

Pakilęs virš „Dodger“ stadiono sraigtasparnis, kuriame buvo 9 žmonės, apsuko ratą virš zoologijos sodo, paskui virš Glendeilo žemame aukštyje. Visas skrydis iki nelaimės truko apie 40 minučių.

Jerry Kocharianas stovėjo prie bažnyčios ir gėrė kavą, kai išvydo virš galvos neįprastai žemai skrendantį ir ore stringantį sraigtasparnį.

„Garsas nebuvo įprastas, be to, jis skrido tikrai žemai. Mačiau, kaip jis krenta ir užsiliepsnoja. Tačiau viską buvo sunku matyti dėl rūko, – pasakojo liudininkas.

Jo teigimu, sraigtasparnis įskrido į rūko debesį, o tada nugriaudėjo: „Bum“.

„Buvo didelis ugnies kamuolys, – sakė J.Kocharianas. – Niekas negalėjo išgyventi.“

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vieta, kur sudužo Kobe Bryantą skraidinęs sraigtasparnis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vieta, kur sudužo Kobe Bryantą skraidinęs sraigtasparnis

Žemai skrendantį straigtasparnį regėjo ir 29 metų Rebecca Salcedo su pusbroliais Calabase, susirinkę gimtadienio pusryčiams. Netrukus pasigirdo sirenos, tad jie tikėjosi, kad keleivius pavyks išgelbėti, bet tuoj pat internete pasklido žinia apie K.Bryanto žūtį. „Visi pradėjome verkti, – pasakojo R.Salcedo. – Jis buvo didis krepšininkas. Mes užaugome kartu su juo.“

Manoma, kad susidūręs su dar prastesnėmis matomumo sąlygomis dėl rūko pilotas nukreipė sraigtasparnį aukštyn, bet buvo per vėlu.

Maždaug 9 val. 45 min. JAV laiku sraigtasparnis atsitrenkė į kalną.

K.Bryantas naudodavo privatų sraigtasparnį, kad įveiktų Los Andželo spūstis, o kartais net ir tam, kad jo komandos draugai greičiau nukeliautų pas gydytojus.

Anot GQ straipsnio, 2010 metais Kobe skrisdavo sraigtasparniu iš savo namų Orindžo apygardoje į „Lakers“ namų rungtynes, o kartais ir kitur.

K.Bryantas yra sakęs, kad sraigtasparnis yra dar vienas prietaisas, padedantis jam pailsinti kūną.

Tai tarsi svarmenų salė ar sūkurinė vonia, padedanti atsigauti. Žinant, kiek nualintas kūnas – lūžęs pirštas, pažeisti keliai, skaudanti nugara ir pėdos, krepšininkas nelabai galėdavo nusėdėti 2 valandas automobilyje. Sraigtasparnis jam padėdavo pasiekti „Staples Center“ areną geriau pasirengusiam rungtynėms.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kobe Bryantas džiaugiasi antrąja pergale NBA lygos finale
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kobe Bryantas džiaugiasi antrąja pergale NBA lygos finale

K.Bryantas skrido sraigtasparniu „Sikorsky S-76“, kurį gamina „Lockheed Martin Blackhawk“ kompanija.

1991 metais pagamintas sraigtasparnis nebuvo K.Bryanto. Jis nuomojo jį iš užsakomųjų reisų „IEX Holding“ bendrovės, kuri nustatytu numeriu sraigtasparnį valdė nuo 2011 metų.

Pirmą kartą visuomenei 1987 metais pristatytas „S-76“ gali pakelti iki 12 keleivių. Toks sraigtasparnis kainuoja apie 12 mln. eurų.

Nors modelis kiek didesnis nei kiti civiliniai sraigtasparniai, šis buvo laikomas saugesniu. Jis gali skristi didžiausiu 286 km per val. greičiu, juo galima įveikti 760 km atstumą.

Panašaus modelio „Sikorsky UH-60 Black Hawk“ naudojamas JAV kariuomenės įvairioms misijoms aplink pasaulį, tarp jų skrydžiams Panamoje, Irake, Somalyje, Balkanuose, Afganistane ir Artimuosiuose Rytuose.

Kompanijos interneto puslapyje „S-76“ apibūdinamas kaip „gerai žinomas VIP svečių kelionėms ir pagalbiniams darbams“, o taip pat vertinamas dėl patikimumo.

Daugiau nei 178 klientai naudojasi „S-76“ paslaugomis. Kompanijos teigimu, 10 šalių yra pasitelkę šio modelio sraigtasparnius įvairioms valstybinėms užduotims.

„Sraigtasparniai yra surinkę daugiau nei 7,4 mln. valandų saugių ir sėkmingų skrydžių“, – teigiama puslapyje.

Iki šiol statistikos suvestinėse JAV nebuvo užfiksuota šio modelio avarijų, bet Turkijoje 2017 metais toks sraigtasparnis dužo – tuomet nelaimės priežastimis įvardytas prastas matomumas ir piloto klaida.

Bendrai per 40 metų „Sikorsky S-76“ buvo įgijęs aukštą reputaciją. Net Anglijos karalienė Elizabeth II buvo skraidinta šiuo modeliu.

Kas atsitiko sekmadienio rytą, dar tiksliai nežinoma.

„Mes reiškiame nuoširdžią užuojautą visiems, kuriuos paveikė šios dienos „Sikorsky S-76B“ avarija Calabase, Kalifornijoje, – teigiama „Sikorsky“ kompanijos „Twitter“ paskyroje. – Kontaktuojame su tyrėjais ir esame pasiruošę suteikti visą informaciją ir pagalbą jiems ir kitiems pareigūnams.“

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vieta, kur sudužo Kobe Bryantą skraidinęs sraigtasparnis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Vieta, kur sudužo Kobe Bryantą skraidinęs sraigtasparnis

Los Andželo ugniagesių departamento atstovas Tony Imbrenda, kalbėjęs kone iškart po avarijos, teigė, kad tyrimas prasidėjo, bet dar anksti įvardyti katastrofos priežastis.

„Avarijos vieta vis dar karšta, ten dar yra liepsnų ant kalvos“, – sakė jis.

Per spaudos konferenciją praėjusį vidurnaktį buvo patikslinta, kad žuvo ne 5, o 9 žmonės – pilotas ir 8 keleiviai.

Tačiau tirdami sraigtasparnio nuolaužas tarp dūmų pareigūnai buvo atsargūs su žiniomis – jie neįvardino visų žuvusių tapatybių ir avarijos priežasčių.

Anot pareigūnų, dėl kalnuotos vietovės ir prastų oro sąlygų visi įprasti tokioms nelaimėms darbai ir tyrimai gali trukti kelias dienas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis