A.Zaboyano gyvenimo kelionė baigėsi, kai „Sikorsky“ sraigtasparnis rėžėsi į kalno šlaitą, nusinešdamas visų devynių juo skridusių žmonių gyvybes.
50-metis A.Zobayanas buvo nuolatinis sraigtasparnio nuomos paslaugas teikusios bendrovės pilotas, sukaupęs 8200 skrydžių valandų patirties. Jis turėjo sertifikatą ir skrydžiams, naudojant papildomus parodymus, kurių prireikia skrendant sudėtingesnėmis sąlygomis, tarp jų naktį ar per tankius debesis.
Tačiau tragedijos dieną jis skrido pagal kitas taisykles, kurios reikalauja pačiam pilotui matyti skrydžio aplinką.
Jis buvo atlikęs tokį pat skrydį viena diena prieš tai, bet sekmadienio rytas atnešė tirštą rūką, per kurį net Los Andželo policijos oro pajėgos savo sraigtasparnius nutupdė ant žemės.
A.Zobayanas skrido San Fernando slėniu, kad galėtų tęsti kelionę virš greitkelio 101 palei Kalabasą. Per paskutinį radijo pokalbį su skrydžių valdymo centru pilotas pranešė bandantis išvengti debesies ir pakilti virš jo. Bet netrukus sraigtasparnis smigo žemyn.
K.Bryanto mirtis šokiravo sporto pasaulį. Tragedija sukrėtė ir tuos, kurie žinojo apie A.Zobayano įgūdžius danguje, nes tai buvo darbas, kurio jis imdavosi su šypsena veide.
„Jis buvo vienas iš geriausių pilotų“, – sakė „Los Angeles Clippers“ komandos žvaigždė Kawhi Leonardas, skraidydavęs su A.Zobayanu iš savo namų San Diege iki „Staples Center“ arenos Los Andželo centre, kur rungtyniauja „Clippers“ ir „Los Angeles Lakers“ komandos.
„Tai vyrukas, kurio prašydavome nuskraidinti iš miesto į miestą, – sakė K.Leonardas. – Jis buvo iš tų, kurie sakydavo: „Ką tik nuskraidinau Kobe, jis perduoda linkėjimus.“
„1970 metais Libane gimęs A.Zobayanas paauglystėje gavo progą atsisėsti šalia sraigtasparnio mechaniko skrydyje iš Azijos į JAV.
Mechanikas parodė žurnalą apie sraigtasparnius ir jaunuolis iki pat skrydžio pabaigos jį susidomėjęs vartė“ , – pasakojo Chuckas Streetas iš Los Andželo sraigtasparnių asociacijos.
Kai A.Zobayanas susitaupė pakankamai pinigų, jis nusipirko bilietą į turą sraigtasparniu virš Didžiojo kanjono.
„Po tos patirties jis aiškiai susitelkė į tikslą tapti sraigtasparnio pilotu“, – pasakojo Ch.Streetas.
„A.Zobayanas 1998 metais pradėjo imti pamokas „Group 2 Aviation“ kompanijoje Los Andželo „Van Nuys“ oro uoste, kur vėliau pats tapo skrydžių instruktoriumi“, – pasakojo „Group 3“ savininkai Peteris ir Claudia Lowry.
A.Zobayanas buvo toks atsidavęs savo profesijai, kad pats valydavo sraigtasparnius, net kai jam tai nebepriklausė pagal pareigas.
Jo buvęs mokinys D.Kempas pasakojo, kad A.Zobayanas įkvėpė jį tapti geresniu pilotu.
Mokytojas buvo kruopštus, ruošdamasis skrydžiams, o tikrindamas informaciją liepdavo savo studentams prieš skrydį atsisėsti ne tik į piloto, bet ir keleivių vietas.
„Jis sakydavo taip: „Kad viską žinotumėte, patys turite tuo tapti. Pasėdėkite salone, eikite, viską palieskite ir pajauskite“, – pasakojo D.Kempas.
Viename videoįrašų, kurį nufilmavo D.Kempas, besišypsantis A.Zobayanas buvo užsidėjęs akinius nuo saulės ir žalią kepurę.
A.Zobayanas buvo lieknas ir neaukštas, tad lengvai paerzindamas savo mokytoją D.Kempas jį dažnai vadino „Big Z“ – beje, lygiai taip pat kaip NBA arenose (tik jau dėl kitų priežasčių) buvo vadinamas Lietuvos krepšininkas Žydrūnas Ilgauskas.
A.Zobayanas ir D.Kempas buvo lyg broliai ir kalbėdavosi kone kasdien.
Per vakarienes Hantingtono paplūdimio kavinėje „Captain Jack“ netoli A.Zobaynao namų jiedu ilgai šnekėdavosi. A.Zobayanas savo mokinį vadindavo „kapitonu“ ir pasakodavo apie savo draugę, K.Bryanto vaišes ir dalindavo skraidymo patarimus.
Buvę A.Zobayano klientai pasitikėdavo patyrusiu pilotu ir leisdavo jam skraidinti vaikus bei anūkus, o dauguma skrydžių vykdavo į gražiąją Santa Katalinos salą, esančią per 35 km nuo Los Andželo – tai buvo įprastas „Island Express“ kompanijos maršrutas.
Margaret Bray su A.Zobayanu dažnai skrisdavo iš savo restorano „Maggie Blue Rose“ Santa Katalinos saloje iki Los Andželo.
„Jis visada pasitikdavo su didele šypsena, užkrečiama šypsena“, – pasakojo M.Bray.
A.Zobayanas dažnai pietaudavo jos restorane ir pasakojo apie pastarąją kelionę į Ispaniją.
M.Bray, kaip ir A.Zobayanas, turi armėniško kraujo, ji žinojo apie piloto darbą su K.Bryantu. „Manau, kad jis ir Kobe susibičiuliavo, – sakė moteris. – Tai nebuvo tik pilotas ir klientas.“
Krepšininkai nebuvo vieninteliai žymūs keleiviai – Kylie Jenner ir aktorius Lorenzo Lamas taip pat naudodavosi A.Zobayano paslaugomis.
Klientai įprastai iš anksto užsisakydavo A.Zobayaną skrydžiams.
Gary Johnsonas, lėktuvų dalis gaminančios „Ace Clearwater Enterprises“ viceprezidentas, teigė, jog skrido su A.Zobayanu apie 30 kartų per pastaruosius aštuonerius metus ir planavo dar vieną skrydį kitą mėnesį.
„Jis buvo vienas tų, kuriuos aš visada gerbiau, – sakė G.Johnsonas. – Tai viena tų magiškų sielų, kurios nepalieka abejingų.“
G.Johnsonas teigė nežinantis, ar skris į vasarį numatytą kelionę be savo mėgstamo piloto. „Tikiuosi, kad jis dabar ilsisi debesyse“, – sakė G.Johnsonas.