Devynių žmonių gyvybes pareikalavusioje avarijoje sudužęs sraigtasparnis priklausė „Island Express Helicopters“ kompanijai, kuri neturėjo leidimo vykdyti skrydžių su keleiviais sąlygomis, kuomet matomumas yra sumažėjęs ir pilotui gali tekti pasikliauti vien sraigtasparnio navigacijos prietaisais.
Sraigtasparnį pilotavęs Ara Zobayanas leidimą skristi pasitelkiant vien tik transporto priemonėje įtaisytus orientavimosi prietaisus turėjo, bet manoma, kad jo patirtis dar buvo nepakankama tokių sudėtingų sąlygų skrydžiui.
Be to, sraigtasparnyje nebuvo reikalingos įrangos, galinčios nustatyti ir pranešti apie kliūtis ar reljefo pasikeitimus. Ji nėra privaloma, tačiau skrendant prasto matomumo sąlygomis išsiversti be šios įrangos yra praktiškai neįmanoma.
„Island Express Helicopters“ bendrovė po nelaimės neribotam laikui sustabdė savo veiklą.
Primename, kad lemtingo skrydžio metu žuvo ne tik K.Bryantas ir pilotas A.Zobayanas, bet ir krepšininko dukra Gianna, beisbolo treneris Johnas Altobelli su žmona ir dukra, mergaičių krepšinio komandos trenerė Christina Mauser bei į rungtynes vykusi Payton Chester su mama Sarah.