JAV nacionalinio transporto saugumo tarybos vadovas Robertas Sumwaltas antradienį pareiškė, kad pilotas Ara Zobayanas skrido pagal įprastas vizualias skrydžio taisykles, o tai reiškia, kad jam reikėjo matyti, kur jis skrenda.
A.Zobayano pilotuojamas sraigtasparnis turėjo staigiai pakilti ir beveik prasiveržė pro debesis, kai „Sikorsky S-76“ staiga pradėjo leistis ir rėžėsi į kalvas žemiau, taip pražudydamas visus keleivius.
Sraigtasparnis neturėjo taip vadinamos „juodosios dėžės“, įrašinėjančios veiksmus ore, nes tai nebuvo reikalaujama.
Tragedija įvyko prieš metus, kai sausio 26 dieną iš Los Andželo į dukros krepšinio varžybas Kobe Bryantą skraidinęs sraigtasparnis rėžėsi į kalvos šlaitą per rūku tirštą rytą. Žuvo visi devyni skridę žmonės, o dėl to pirštai iškart krypo į vieną asmenį.
K.Bryanto žmona Vanessa kaltino pilotą. Ji ir kitų aukų artimieji taip pat kaltę vertė ir kompanijoms, kurioms priklausė sraigtasparnis, ir kurios jį valdė.
Piloto brolis nekaltino K.Bryanto, bet tvirtino, kad NBA krepšininkas žinojo apie skrydžio prastomis oro sąlygomis riziką.
Sraigtasparnį valdžiusios kompanijos kaltę vertė tirštam rūkui ir kaltino oro erdvės kontrolierius.
K.Bryantas, jo 13-metė dukra Gianna ir dar šeši kiti keleiviai skrido į krepšinio jaunimo turnyrą 2020 metų sausio 26 dieną, kai San Fernando slėnyje į šiaurę nuo Los Andželo įvyko baisioji tragedija.