Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 03 16

Komandos draugus Jonui Valančiūnui atrinkti padės dirbtinis intelektas

Kai „Toronto Raptors“ vasarį visuomenei pristatė naująjį „BioSteel“ centrą – 6300 kv. m treniruočių kompleksą su dviem krepšinio aikštėmis, didžiule treniruoklių sale, medicinos ir reabilitacijos kabinetais ir net virtuve – didžiausio dėmesio sulaukė komandos „karo kambarys“. Žiniasklaidos dėmesį patraukė ne tiek devyni didžiuliai liečiamieji ekranai, kiek informacija, pasirodžiusi juose, nes Jono Valančiūno komanda tapo pirmoji NBA, į pagalbą pasitelkusi dirbtinį intelektą.
„Raptors“ komandos „karo kambarys“
„Raptors“ komandos „karo kambarys“ / IBM nuotr.

IBM „Raptors“ užsakymu sukūrė sporto įžvalgų centrą, kuriame darbuosis „Watson“ superkompiuteris – dirbtinio intelekto platforma, kurią sėkmingai tobulina kompanijos specialistai. Iš gausybės šaltinių – vaizdo įrašų, įvairiausios statistikos, elgesio ir informacijos, pateikiamos socialiniuose tinkluose, medicininių duomenų – gautus duomenis superkompiuteris analizuos, o paskui treneriams pateiks išvadas apie vieno ar kito krepšininko sėkmės komandoje galimybes, numanomus santykius su treneriais ir komandos draugais, traumų tikimybę.

Paprastai tokius „karo kambarius“ JAV profesionalų lygų – NBA, NHL, NFL ar MLB – komandos naudoja prieš naujokų biržas, o juose iki šiol dominuoja ant lentos klijuojami įvairiaspalviai lapukai ar magnetai. Tačiau „Raptors“ pasiruošimą kovoms krepšinio aikštelėje nusprendė perkelti į visai naują lygį.

IBM sporto įžvalgų centras Kanados klubui padės atrinkti ne tik naujokus biržoje, bet ir laisvuosius agentus, žaidėjus iš kitų žemynų ar pasiūlys geriausius galimus variantus žaidėjų mainams. O „Watson“ dirbtinis intelektas vertins ne tik sportinius rodiklius bei perspektyvas, bet ir tai, kaip vienas ar kitas žaidėjas pritaps komandoje, kiek atitiks jos klimatą ir filosofiją.

Kuriant Toronto „karo kambarį“ dalyvavo įvairūs IBM padaliniai. Sprendimo dizainą sukūrė „IBM Interactive Experience“ – didžiausia pasaulyje skaitmeninė agentūra, o sistemos varomąja jėga tapo „Watson“ dirbtinio intelekto technologija, veikianti IBM „BlueMix“ debesų kompiuterijos platformoje. Patį „Raptors“ „karo kambarį“ sudaro devyni didžiuliai interaktyvūs Suomijos bendrovės „MultiTouch“ pagaminti ekranai.

Juose Toronto treneriai ir vadybininkai galės, pavyzdžiui, matyti, kaip „Watson“ pagal iš anksto numatytus kriterijus analizuoja įvairius komandos sudėties variantus ir pateikia informaciją, kaip galėtų žaisti komanda turėdama vienus ar kitus krepšininkus.

Dirbtinis intelektas taip pat gebės analizuoti sportininko pasisakymų kalbą socialiniuose tinkluose, atsiliepimus apie jį, kitą viešai prieinamą informaciją ir prognozuoti, kaip jis galėtų pritapti komandoje.

Planuojama, kad ateityje IBM Sporto įžvalgų centras taip pat rinks ir analizuos visą medicininę informaciją apie sportininkus ir galbūt dalį jos gaus „gyvai“ iš jutiklių, kuriuos nešios krepšininkai.

IBM nuotr./„Raptors“ komandos „karo kambarys“
IBM nuotr./„Raptors“ komandos „karo kambarys“

Jimas Rushtonas, IBM Sporto ir laisvalaikio padalinio lyderis, pabrėžė „Watson“ pranašumą – dirbtinis intelektas sugeba ne tik išanalizuoti didžiulius kiekius duomenų, bet ir pateikti išvadas suprantamai žmonėms. Tai padės komandos treneriams ir vadybininkams, remiantis savo patirtimi ir žaidimo supratimu, priimti sprendimus, tačiau nepakeis žmogaus įžvalgų, greičiau jas papildys.

„Niekada nepakeisite žmogiškojo faktoriaus. Šis sprendimas buvo sukurtas tam, kad papildytų jį: surinktų, išanalizuotų duomenis, kuriuose žmogaus akis galbūt nemato ryšio“, – sakė J. Rushtonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?