Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 04 22

NBA rungtynės iš arti: ar amerikiečiai išties daug valgo ir nieko nesupranta apie krepšinį?

NBA rungtynes Lietuvoje supa įvairiausi mitai. Sakoma, kad JAV sirgaliai – tingūs ir nieko neišano apie sportą, kad bilietai kainuoja šimtus dolerių, kad svarbiausia ten – šou, o ne krepšinis. 15min žurnalistas Ugnius Antanavičius, balandžio pradžioje apsilankęs rungtynėse, kuriose žaidė „Philadelphia76ers“ ir „Indiana Pacers“, dalinasi pastebėjimais iš jų.
Rungtynių akimirka.
Rungtynių akimirka.

MITAS: Bilietai į NBA rungtynes – brangūs. Taip nėra, jei pasirenki tinkamą komandą. „Philadelphia 76ers“ šį sezoną praleido turnyrinės lentelės dugne ir tai atsispindi bilietų kainose. Su visais mokesčiais bilietai ne pačioje blogiausioje vietoje kainavo 18 dolerių.

Tiesa, svarbu pažymėti, kad bilietai į „76ers“ rungtynes šiuo atveju yra veikiau išimtis. Tarkime, patekti į „Madison Square Garden“ areną, kurioje namų rungtynes žaidžia „New York Knicks“, kainuoja bent 60 dolerių. Kitaip tariant, lankantis ar gyvenant Niujorke labiau apsimoka sėsti į autobusą, nuvykti į Filadelfiją, kuri yra už 2 valandų kelio, ir pažiūrėti rungtynes ten.

TIESA: NBA rungtynės – brangus malonumas. Nors bilietai ir pigūs, maisto kainos arenoje yra aukštos netgi vertinant amerikietiškais standartais. Tai priveda prie paradoksalios situacijos, kuomet net kola su bulvytėmis arenoje gali kainuoti daugiau negu pats bilietas į rungtynes.

Maisto stendas arenoje.
Maisto stendas arenoje.

Gana daug kainuoja ir komandos atributika. Tarkime, žaidėjų marškinėlių kainos prasideda nuo 30 dolerių. Ar norėtumėte tiek mokėti už Roberto Covingtono ar Niko Stausko marškinėlius?

Arenos parduotuvėje – „76ers“ atributika.
Arenos parduotuvėje – „76ers“ atributika.

MITAS: Amerikiečiai nieko nesupranta apie krepšinį. Lietuvoje vis pasigirsta pasisakymų, kad tikri sporto fanai yra tik Europoje, o štai amerikiečiai į rungtynes ateina tik dešrainių pavalgyti. Galbūt prasti Filadelfijos rezultatai lemia, kad į rungtynes ateina tik didžiausi aistruoliai, tačiau mano patirtis šį mitą tikrai paneigė.

Greta manęs sėdėjęs aistruolis, atėjęs į areną su žmona ir dviem vaikais, ne tik žinojo visų abiejų komandų žaidėjų pavardes (pabandykite prisiminti, kas sėdi ant „76ers“ ar „Pacers“ atsarginių suolelio, lengva nebus), bet ir po nesėkmingų epizodų karštai savo atžaloms skųsdavosi, kaip nevykusiai jo mylimos komandos žaidėjai po užtvarų keičiasi dengiamais žaidėjais ir kaip treneris vėluoja su keitimais. Buvo akivaizdu – tai, kas vyksta aikštėje, jam rūpi.

Ir jis nebuvo vienintelis – susidomėjimas rungtynėmis tikrai buvo didelis. Retkarčiais apsidairydavau ir tikrai nepastebėdavau žmonių, kuriems nebūtų įdomu, kas vyksta aikštėje, juolab kad rungtynės buvo įtemptos.

Beje, paradoksalu, bet „76ers“ tą dieną nebuvo labiausiai palaikoma komanda. Tą pačią dieną vyko NCAA „Kovo beprotybės“ pusfinalio mačas, kuriame žaidė Filadelfijoje esančio Vilanovos universiteto komanda. Per kiekvieną minutės pertraukėlę komentatorius pranešdavo rezultatą, ir, kadangi Vilanovai sekėsi gerai, arena nuolat prapliupdavo plojimais, kokių „76ers“ negirdėjo jau turbūt seniai.

TIESA: šou kuria didelę atmosferos dalį. Nuo JAV himno giedojimo prieš rungtynes, komandų pristatymų ir marškinėlių šaudymų į tribūnas per rungtynes iki komentatoriaus, raginančio skanduoti „Defence“, – šou elementų buvo gausu.

Šou prieš rungtynes akimirka.
Šou prieš rungtynes akimirka.

Lietuvoje kažką panašaus galima išvysti per LKL žvaigždžių dienas, tačiau svarbu prisiminti, kad tai buvo visiškai eilinės NBA reguliariojo sezono rungtynės tarp dviejų ne pačių stipriausių komandų.

Tačiau sakyti, kad šou užgožia krepšinį, netikslu – į pirmą planą vis dėlto iškyla rungtynės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų