2020 01 27

Skrydžių ekspertas: sraigtasparnio avariją lėmė prastas sprendimas

Skrydžių ekspertas Christeris Ahstromas įsitikinęs, kad Kobe Bryantą skraidinęs pilotas tiesiog neturėjo pakilti tokiomis oro sąlygomis, kurios supo skrydžio vietas netoli Los Andželo.

„Los Angeles Lakers“ klubo ikona Kobe Bryantas žuvo būdamas 41 metų sekmadienio rytą, kai jį ir dar septynis keleivius skraidinęs sraigtasparnis per tirštą it sriuba rūką rėžėsi į kalną.

Katastrofa nusinešė devynių žmonių gyvybes – žuvo visi, buvę sraigtasparnyje ir keliavę į krepšinio varžybas, pavadintas „Mamba“ – tokia buvo K.Bryanto pravardė.

Tai buvo įprastas K.Bryantui sraigtasparnis. Anksčiau krepšininką skraidindavęs pilotas Kurtas Deetzas „Los Angeles Times“ teigė, kad devynis kartus iš dešimties K.Bryantas užsisakydavo „Sikorsky S-76B“ modelio sraigtasparnį. Jį puošė „Mamba“ emblema, juo krepšininkas keliavo ir po paskutiniųjų savo rungtynių 2016 metais, kuomet baigė karjerą NBA.

K.Deetzas teigė, kad sraigtasparnis buvo fantastiškos būklės ir turėjo nepriekaištingą skrydžių istoriją.

Pilotas mano, kad oro sąlygos, o ne variklio gedimas galėjo lemti avariją.

„Katastrofiška dvigubo variklio sugedimo tikimybė šiame lėktuve tiesiog nereali“, – įsitikinęs K.Deetzas.

Skrydžio rytą dalis Pietvakarių Kalifornijos buvo aptraukta tankiu rūku.

Sraigtasparnio pilotas paprašė oro transporto kontrolieriaus leidimo skristi. Radijo įraše girdima, kaip navigacijos kontrolieriai sako pilotui, kad skrydis vyksta per žemai. Paskui pokalbis nutrūksta. Tiesa, tai neatrodė lyg būtų skubios pagalbos prašymas.

Pareigūnai dar tiria įvykį ir nėra pateikę oficialių vertinimų. Bet aviacijos ekspertas Christeris Ahstromas įsitikinęs, kad pilotas jokiu būdu negalėjo kilti per tirštą rūką.

„Akivaizdu, kad tai – prastas sprendimas skirsti tokiomis sąlygomis. Sraigtasparniai neturi daug prietaisų, kurie vestų per prastą orą, lyginant su lėktuvais.

Iš esmės, skrendi pagal save“, – sakė Ch.Ahstromas.

Sporto pasaulį sraigtasparnio avarija buvo sukrėtusi ir 2018 metų spalį. Tada Anglijos futbolo klubo „Leicester City“ savininkas Vichai Srivaddanaprabha ir dar keturi žmonės žuvo, sraigtasparniui pakilus iš stadiono ir sugedus ore.

„Scanpix“ nuotr./Lesteryje nukrito futbolo klubo savininko sraigtasparnis
„Scanpix“ nuotr./Lesteryje nukrito futbolo klubo savininko sraigtasparnis

Tiesa, skristi sraigtasparniu nėra pavojinga, – tvirtino Ch.Ahstromas.

„Jei pažvelgtume į statistiką, negali sakyti, kad tai pasikartojančios avarijos. Bet sraigtasparniai dažniau skrenda sudėtingesnėmis sąlygomis nei lėktuvai. Pavyzdžiui, sraigtasparniai skrenda žemiau“, – sakė skrydžių specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų