Ara Zobayanas sausio 26 dieną radijo ryšiu pareiškė oro navigacijos kontrolieriams, kad pasiekė 1200 m aukštį, kad išlįstų pro debesis.
Tačiau iš tiesų sraigtasparnis lėkė į kalno šlaitą, kur ir sudužo, nusinešdamas visų devynių skridusių žmonių gyvybes.
Nacionalinės transporto saugumo taryba pranešė, kad A.Zobayanas galėjo „neteisingai suvokti“ skrydžio kampus, kuriais vadovavosi, o taip galėjo nutikti, kai pilotas dezorientuojasi prasto matomumo sąlygomis.
„Tariamų kampų apskaičiavimai rodo, kad sraigtasparnio pilotas galėjo klaidingai suvokti pasvirimo ir skrydžio trajektorijos kampus, – sakoma viename iš tyrimo dokumentų, gautų naujienų agentūros AP. – Paskutinio leidimosi metu pilotas pranešė, kad jie kyla į keturių tūkstančių pėdų aukštį.“
Johnas Coxas, aviacijos saugumo konsultantas, teigė, kad sraigtasparnis pasirinko netinkamą trajektoriją – iš pradžių sulėtėjo, pakilo, o paskui greitai nuskrido į šalį, – tai signalai, rodantys, kad pilotas prarado orientaciją tokiomis sąlygomis, kai sunku matyti reljefą ar horizontą.
„Jis nėra pirmasis žmogus, kuris tai patyrė, – teigė J.Coxas. – Tai kertinė avarijų priežastis.“
Iš viso 1700 lapų tyrimas nesiūlo galutinės išvados, bet susideda iš visų pranešimų ir skaičiavimų. Galutinė išvada dar bus oficialiai paskelbta vėliau.
Tyrėjai teigė, kad nebuvo jokio ženklo apie „Sikorsky S-76“ variklio gedimą, jis sukosi iki pat trenksmo į žemę, skrendant maždaug 296 km/val. greičiu.
Dėl to nuolaužos išsibarstė labai plačiai, maždaug futbolo aikštės pločio teritorijoje kalno šlaite.
K.Bryantas, jo 13-os metų dukra Gianna, šeši jų draugai, taip pat ir pilotas A.Zobaynas žuvo.
Apie 45 minutes iki skrydžio A.Zobayanas nusiuntė žinutę grupei žmonių, sekusių skrydį, kad oras atrodo „OK“. Richardas Webbas, sraigtasparnių kompanijos savininkas, užsakęs skrydį, su tuo sutiko.
A.Zobayanas pakilo iš oro uosto 9 val. 6 min ryte, kad skristų tuo pačiu maršrutu, kuriuo jis skrido dieną prieš tai – į mergaičių krepšinio turnyrą Orenžo apygardoje, kur yra buvusio „Los Angeles Lakers“ krepšininko K.Bryanto sporto akademija, pavadinta jo pravarde NBA: Mamba.
Sraigtasparnis nenusileido po valandos, tad kompanijos atstovai pradėjo tikrinti ir pasitelkė kitos kompanijos orlaivį, kad pradėtų paieškas.
„Keisčiausia, kad sekimo radaras sustojo 9.45, o tai nebuvo normalu ir mes bandėme susisiekti su Ara per radiją“, – pažymėjo Whitney Bagge, „Island Express Helicopters“ viceprezidentė. – Aš vis bandžiau atnaujinti sekimo programą, melsdamasi, kad ji tiesiog sugedo.“
Keturi dabar skraidantys ir vienas buvęs pilotas buvo apklausti tyrėjų.
Vieni gyrė kompaniją, bet kiti pripažino, kad saugumo kultūra galėjo būti ir geresnė.
Vienas pilotų sakė, kad A.Zobayanas nediskutavo dėl saugumo per prastą matomumą, nors tai reikalinga skrendant neaiškiomis oro sąlygomis. Kitas komentavo, kad kompanija neturėjo tikros saugumo vadybos programos.
Kita vertus, skrydžio kompanija teigė, jog nebūdavo problemų atšaukti skrydžius, jei oras būdavo prastas. Nurodyta, kad šeši skrydžiai buvo atšaukti, tarp jų ir „Los Angeles Clippers“ krepšininko Kawhi Leonardo ir šou žvaigždės Kylie Jenner, kurie būtų naudoję tą patį sraigtasparnį.
Cate Brady, asmeninė K.Bryanto asistentė, tyrėjams sakė, kad krepšininkas niekada nesiskųsdavo ir nespausdavo, jei skrydžiai būdavo atšaukti.
„Island Express“ pranešė, kad iš viso 150 skrydžių buvo atšaukti dėl oro praėjusiais metais.
Trylika atšaukimų įvyko 2020 metais, tarp jų ir tie, kurie turėjo įvykti prieš dvi dienas iki K.Bryanto tragedijos.
Popietę prieš skrydį, kai Bryantai ir jų svečiai buvo grįžę į Orenžo apygardą, iš kurios turėjo vėl kilti kitą dieną – tąsyk A.Zobayanas parašė, kad jis patikrino oro sąlygas būsimam skrydžiui ir pasakė, kad „rytojus bus ne pati geriausia diena, bet ne tokia prasta kaip buvo šiandien“.
Skrydis sekmadienio rytą buvo nukeltas dėl oro 15 minučių, anot C.Brady.
K.Bryanto asistentė sakė, kad iš tiesų sekmadienį skrydis turėjo prasidėti 9 val. 45 min., bet K.Bryantas paankstino laiką – panoro skristi 9 val., nes norėjo pasižiūrėti ir kitos komandos rungtynes prieš dukros mačą.
K.Bryanto žmona Vanessa yra apkaltinusi pilotą, „Island Express“ kompaniją ir jos savininką dėl neatsargumo.
Teisiniame pareiškime, pateiktame vasarį, kai Los Andželo arenoje 20 tūkst. žmonių akivaizdoje buvo surengta atsisveikinimo su krepšinio žvaigžde ceremonija, Vanessa Bryant teigė, kad pilotas neturėjo kilti tokiomis sąlygomis ir turėjo atšaukti skrydį.
A.Zobayano brolis tada atsakė, kad K.Bryantas žinojo galimą riziką ir jo artimieji neturi teisės reikalauti žalos atlyginimo iš piloto turto.
„Island Express Helicopters“ kompanija neigė atsakomybę, pavadinusi avariją „Dievo veiksmu“, nes to negalima buvo kontroliuoti.
Praėjusį mėnesį atlikti skrodimo tyrimai parodė, kad A.Zobayano organizme nebuvo narkotikų ar alkoholio skrydžio metu.
Pranešimuose teigiama, kad visi devyni žuvo nuo didelio smūgio, o ne po jo sekusių liepsnų.
Kiti žuvę buvo Orenžo koledžo beisbolo treneris Johnas Altobelli, jo žmona Keri ir jų dukra Alyssa; Christina Mauser, padėjusi K.Bryantui treniruoti jo dukros krepšinio komandą, taip pat Sarah Chester ir jo dukra Payton. Alyssa ir Payton buvo K.Bryanto dukros Gianna'os komandos draugės.