„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar įmanoma apsiginti nuo elektroninių šiukšlių?

Į savo elektroninį paštą gaunu labai daug reklaminių laiškų, vadinamojo „spamo“, nors jų neužsakinėju. Ar tai yra teisėta ir kur galėčiau kreiptis, kad jie man nebūtų siunčiami?
Šlamštas pašto dėžutėje
Šlamštas pašto dėžutėje / 123rf.com

Pagal Reklamos įstatymo 13 straipsnį reklama telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu gali būti teikiama tik reklamos vartotojo sutikimu ar jo prašymu. Draudžiama tiesiogiai teikti reklamą konkrečiam asmeniui, jeigu yra aiškiai išreikštas šio asmens nesutikimas. Elektroninių ryšių įstatymas taip pat reglamentuoja reklaminių pranešimų siuntimą elektroninių ryšių priemonėmis.
Pagal šį įstatymą, reklama elektroniniu paštu vartotojui gali būti siunčiama tik esant išankstiniams vartotojo sutikimui.

Asmuo, kuris vykdydamas veiklą teisėtai gavo iš savo klientų duomenis, pavyzdžiui, elektroninio pašto adresą, gali naudoti šiuos kontaktinius duomenis savo paties panašių prekių ar paslaugų rinkodarai – tuomet atskiro vartotojo sutikimo nereikia.

Tačiau net ir esant vartotojo sutikimui, turi būti suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo, siunčiant kiekvieną žinutę.

Be to, draudžiama tiesioginės rinkodaros tikslu siųsti elektroninio pašto pranešimus slepiant siuntėjo, kurio vardu informacija siunčiama, tapatybę arba nenurodant  galiojančio adreso, kuriuo gavėjas galėtų pareikalauti nutraukti tokios informacijos siuntimą. Vartotojo sutikimas apima tik sutikimą konkrečiam siuntėjui ir tai reiškia, kad vartotojų kontaktinių duomenų nusipirkimas iš kitos įmonės nesukuria nusipirkusiai įmonei teisės siųsti reklaminius pranešimus tiems vartotojams, kurių kontaktinius duomenis ji tiesiog įsigijo iš kitos įmonės.

Taigi jeigu į elektroninį paštą gaunate reklaminius laiškus, tikėtina, kad jie siunčiami teisėtai – savo sutikimą suteikėte pirkdamas prekę, įgydamas lojalumo kortelę, ar dalyvaudamas konkurse. Bet kuriuo atveju, net ir prieš tai sutikus gauti reklaminius laiškus, šį savo sutikimą galite bet kada atšaukti / atsisakyti pranešimų gavimo.

Jeigu esate tikras, kad konkrečiam siuntėjui nedavėte sutikimo ir nenurodėte savo el. pašto pildydamas kokią nors to siuntėjo anketą, taip pat jeigu tokiame laiške nėra galimybės atsisakyti tolesnių pranešimų, ar nenurodytas laiško siuntėjas, o taip pat, kai laiškas Jums siunčiamas nepaisant to, kad prieš tai atsisakėte analogiškų pranešimų, tikėtina, kad Jūsų, kaip vartotojo, teisės pažeidžiamos. Savo teises apginti galite tiesiogiai kreipdamasis į laiško siuntėją, o jeigu tai neįmanoma arba neveiksminga – į Valstybinę vartotojų teisų apsaugos tarnybą.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios  konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų