„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kaip anksčiau laiko nutraukti sutartį su mobiliojo ryšio bendrove

Prieš pusmetį esame pasirašę sutartį dėl mobilaus ryšio paslaugų teikimo trims metams. Norime pakeisti operatorių, tačiau sutartyje numatytos didžiulės baudos už sutarties nutraukimą prieš terminą – privalome sumokėti dabartiniam paslaugų teikėjui visų minimalių abonentinių mėnesinių mokesčių iki pat sutartyje numatyto trejų metų termino pabaigos dydžio baudą. Ar privalome mokėti už iš esmės negautas paslaugas? Ar pagrįstai iš mūsų įmonės reikalaujama mokėti tokią didelę baudą?
Populiariausias lietuvių pasirinkimas – išmanieji telefonai, naudojantys „Android“ operacinę sistemą.
Išmanieji telefonai / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 6.721 str. 1 d., klientas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, nepaisydamas to, kad paslaugų teikėjas jau pradėjo ją vykdyti. Šiuo atveju klientas privalo sumokėti paslaugų teikėjui kainos dalį, proporcingą suteiktoms paslaugoms, ir atlyginti kitas protingas išlaidas, kurias paslaugų teikėjas, norėdamas įvykdyti sutartį, padarė iki pranešimo apie sutarties nutraukimą gavimo iš kliento momento.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas yra išaiškinęs, kad aukščiau minėtos protingos išlaidos apima tik tiesioginius nuostolius, bet neapima negautų pajamų. Teismas taip pat nurodė, kad paslaugų sutartyje negali būti nustatyta sąlygų, ribojančių įstatyme įtvirtintas paslaugų gavėjo teises, taip pat ir jo teisę vienašališkai nutraukti sutartį, ar apsunkinančių šių teisių įgyvendinimą.

Mobilaus ryšio operatorius, reikalaudamas iš jūsų įmonės sumokėti sutartyse numatytą minimalų mėnesinį abonentinį mokestį už visus mėnesius, likusius iki sutartyje numatyto 3 metų (ar 36 mėnesių) termino pabaigos, iš esmės reikalauja iš jūsų įmonės padengti jo pajamas, negautas iš jūsų įmonės kaip kliento dėl minėtų sutarčių nutraukimo ir taip apsunkina jūsų kaip kliento CK numatytą  teisę vienašališkai ir nevaržomai bet kada ir dėl bet kokių priežasčių nutraukti sutartį.

Toks reikalavimas dėl aukščiau minėtų priežasčių laikytinas neteisėtu ir nepagrįstu, net neatsižvelgiant į tai, kad baudos yra įtvirtintos abiejų šalių pasirašytoje sutartyje. Sutarties nutraukimo atveju mobilaus ryšio operatorius gali reikalauti tik tiesioginių nuostolių, pvz., apmokėti visą įmonei perduotos įrangos kainą, jei jos sumokėjimas buvo išdėstytas sutartyje iki pat termino pabaigos, o įranga buvo perduota įmonės nuosavybėn ir pan.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios teisinės konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“