Skleisti reklamą tarp vartotojų komentarų nėra draudžiama – svarbiausia, kad tokią reklamą skaitantys suprastų, kad tai yra reklama. Tuo tarpu tais atvejais, kai siekiant didesnio reklamos efektyvumo reklaminis skelbimas pateikiamas tarp kitų straipsnio ar prekės komentarų kaip realus vartotojo atsiliepimas, nuomonė, tokia reklama gali būti pripažįstama paslėpta reklama. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus reklama turi būti aiškiai atpažįstama. Kitaip tariant, paslėpta reklama yra draudžiama.
Tais atvejais, kai yra grėsmė, kad vartotojai reklaminio skelbimo nesupras kaip reklamos, būtina tokį skelbimą pažymėti žodžiu „Reklama“.
Paslėpta reklama laikoma ydinga dėl to, kad tokia informacija apie gamintoją ar paslaugos teikėją, jo pavadinimą ar veiklą, prekės ar paslaugos ženklą pateikiama tokia forma, kuri klaidina ar gali suklaidinti reklamos vartotojus dėl šios informacijos pateikimo tikrojo tikslo. Kitaip tariant, skaitytojui nė neįtariant jam peršama reklama apie prekę ar paslaugą. Tokiu būdu, vartotojui nežinant, įtakojamas jo pasirinkimas.
Juk straipsnius interneto žiniasklaidos portaluose, prekes elektroninėse parduotuvėse ir pan. komentuoja vartotojai, norėdami pateikti realius teigiamus ar neigiamus atsiliepimus, paremtus asmenine patirtimi. Tai netgi savotiškas informacijos šaltinis kitiems vartotojams. Skaitydami komentarus internete vartotojai tikisi gauti būtent tokią informaciją – paremtą kitų vartotojų patirtimi.
Paslėptą reklamą skleidžiantiems asmenims gali būti skirta bauda pagal Reklamos įstatymo 22 straipsnį nuo 1 iki 30 tūkstančių litų dydžio.
Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.