„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Prekių grąžinimo ir keitimo subtilybės

Norėčiau pasiteirauti: kur galiu kreiptis tuo atveju, jeigu įsigijau nekokybišką kompiuterį? Be to, aš nesu specialistas ir dėl to tiksliai nežinau, ar kompiuteris netinkamai veikia dėl pardavėjo kaltės, todėl reikėtų, kad būtų atliktas tyrimas.
Žmogus su kompiuteriu
Žmogus su kompiuteriu / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Įsigijęs netinkamos kokybės prekę turite kreiptis tiesiogiai į pardavėją, iš kurio įsigijote prekę, pateikdamas įrodymus, jog prekė pirkta iš pardavėjo (pavyzdžiui, kasos kvitą). Jūs turite teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke arba atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą  terminą  neatlygintinai pašalinti  daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas.

Taip pat galite vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus. Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.

Kilus nesutarimams tarp Jūsų ir pardavėjo dėl prekės kokybės,  pardavėjui nevykdant Jūsų reikalavimų, Jūs turi teisę kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (Žalgirio g. 92, LT - 09303, Vilniuje, tel. (8 5) 261 23 00, nemokamas tel. 8 800 55551, el. paštas rastine@vnmpi.lt), kuri atlieka prekės kokybės patikrinimą. Gavus raštu pateiktas išvadas, apie tai pranešama pardavėjui. Už ekspertizę ar laboratorinius tyrimus Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apmoka:

1) atitinkama institucija iš jai tam tikslui numatytų valstybės biudžeto asignavimų;

2) pardavėjas, paslaugų teikėjas, jeigu nustatoma, kad prekės ir (ar) su jomis susijusios paslaugos ar kitos atlygintinos paslaugos yra netinkamos kokybės;

3) vartotojas, jeigu institucijos sprendimu ekspertizė ar laboratoriniai tyrimai nebūtini, o vartotojas pageidauja juos atlikti, pasitvirtinus, kad prekės ir (ar) su jomis susijusios paslaugos ar kitos atlygintinos paslaugos yra tinkamos kokybės.

Jeigu pardavėjas netenkina Jums palankaus tyrimą atlikusios institucijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą, šios institucijos patikrinimo akto kopija pateikiama Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.

Dėl pažeistų vartotojų teisių gynimo Jūs taip pat galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į teismą.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios  konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų