Prekyba internetu. Ką būtina žinoti?

Įsteigėme įmonę ir planuojame įkurti elektroninę parduotuvę. Kokie specialūs reikalavimai, susiję su vartotojų teisių apsauga, asmens duomenų apsauga, taikomi elektroninei parduotuvei?
Prekyba internetu turi nemažai apribojimų.
Prekyba internetu turi nemažai apribojimų. / „Scanpix“ nuotr.

Elektroninę parduotuvę valdantis subjektas turi pateikti informaciją apie save, t. y. savo pavadinimą, adresą, kontaktinius duomenis (tarp jų – elektroninio pašto adresą) bei kitą privalomą informaciją, nurodytą Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymo 6 straipsnyje.

Komerciniai (reklaminiai) pranešimai vartotojams turi būti siunčiami tik esant vartotojo sutikimui. Net ir esant vartotojo sutikimui, turi būti suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo, siunčiant kiekvieną žinutę.

Sudarant prekės pirkimo – pardavimo sutartį elektroninėmis priemonėmis, paslaugos teikėjas vartotojui prieš pateikiant užsakymą privalo aiškiai ir nedviprasmiškai išdėstyti informaciją apie veiksmų, kuriuos vykdant sudaroma sutartis, eiliškumą, apie tai, ar paslaugos teikėjas saugos sutartį ir ar po jos sudarymo su ja bus galima susipažinti, apie technines priemones įvesties klaidoms nustatyti ir ištaisyti prieš pateikiant užsakymą, apie tai, kokiomis kalbomis siūloma sudaryti sutartį.

Pirkėjui (vartotojui) turi būti užtikrinama teisė atsisakyti pirkimo-pardavimo ar paslaugų teikimo sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, pranešant raštu apie tai pardavėjui ar paslaugos teikėjui per 7 darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos (kai parduodamas daiktas) ar sutarties sudarymo dienos (kai teikiamos paslaugos).

Nuo 2011 m. rugpjūčio 1 d. įsigaliojo pareiga gauti interneto svetainių lankytojų sutikimą įrašyti ir naudoti duomenis (vadinamieji „slapukai“, „sausainiukai“ ar angl. „cookies“) lankytojų kompiuteriuose (įrenginiuose). Šie reikalavimai taikomi tais atvejais, kai renkama jūsų svetainės lankytojų statistika (pvz., naudojant Google Analytics ar panašias programas), kai svetainės lankytojams pateikiama pritaikyta reklama kitose svetainėse, kai lankytojai turi būti individualizuojami teikiant tam tikras paslaugas (prekių pardavimas, užsakymų pateikimas, informacijos suvedimas svetainėje). Prieš gaunant vartotojo sutikimą, lankytojui turi būti paaiškinta, kokie duomenys ir kokiais tikslais išsaugomi, kokias teises lankytojas turi.
Tai tik pagrindiniai, bendrais bruožais įvardyti reikalavimai, taikomi subjektams, valdantiems elektronines parduotuves, todėl prieš pradedant tokią veiklą reikėtų išsamiai pasidomėti teisės aktų reikalavimais.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų