„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Europos ir Azijos transporto ministrai tiesia bendradarbiavimo kelius Baltijos jūra

Vakar Kinijos mieste Čengdu prasidėjo antrasis Azijos ir Europos transporto ministrų susitikimas (ASEM), tęsiantis 2009 m. Vilniuje pradėtą abiejų žemynų bendradarbiavimą transporto srityje. Susitikimo tema – „Azijos ir Europos transporto jungtis: žalia, saugi ir efektyvi“.
Baltijos jūra.
Baltijos jūra / Gino Dabašinsko nuotr.

Susitikimui oficialiai vadovauja Kinijos ir Lietuvos – ASEM bendradarbiavimą transporto srityje inicijavusių valstybių – ministrai: Kinijos transporto ministras LiŠenglin ir Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

E. Masiulis, kaip vienas Europos ir Azijos transporto ministrų susitikimo vadovų, svarbiausias transporto srities aktualijas aptarė su Kinijos vicepremjeru Zhang Dejiang.

„Azijos ir Europos ministrų susitikimai tampa reikšmingu abiejų žemynų bendradarbiavimo pagrindu. Atsižvelgdami į vis intensyvesnę prekybą tarp Europos Sąjungos ir Azijos šalių, turime stiprinti tarpusavio ryšius, priimti iššūkius, diegti inovacijas. Transportui tenka ypatingas vaidmuo stiprinant ekonominį bendradarbiavimą, todėl privalome dalintis savo planais ir strategijomis, užtikrinti efektyvų dialogą ir formuoti stiprų transporto ryšių tinklą“, – sveikindamas ASEM dalyvius sakė Lietuvos susisiekimo ministras E. Masiulis.

Šiuo metu daugiausia prekių tarp Azijos ir Europos yra gabenama jūrų keliais. Įvertinant kelyje sugaištamą laiką, krovinių vežimas sausuma gali tapti puikia alternatyva. Ties rytine ES siena esantis Baltijos jūros regionas, turintis kokybišką transporto infrastruktūrą ir šiauriausią neužšąlantį Klaipėdos jūrų uostą, tarptautiniams pervežimams gali suteikti daug privalumų.

Specialistų vertinimu, jūrų keliais tolimiausią atstumą tarp Kinijos ir Lietuvos galima įveikti per 45 dienas, sausumos keliais – per 18 dienų. Taigi toliau plėtojant transporto infrastruktūrą ir logistikos centrus, užtikrinant greitą valstybių sienų kirtimą ir konkurencingas paslaugų kainas, Baltijos jūros regionas gali tapti vartais augantiems krovinių srautams iš Tolimųjų Rytų, ypač iš Kinijos.

Konkretus sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdys – tai Baltijos ir Juodąsias jūras jungiantis konteinerinio traukinio „Vikingas“ maršrutas. Be to, plečiant transporto jungtis, šiandien iš Kinijos–Kazachstano pasienio į Lietuvą išvyksta pirmas bandomasis konteinerinis traukinys „Saulė“. Pagal susitarimus su Kinija, ateityje konteineriniai traukiniai į Lietuvą turėtų važinėti iš Sičuano provincijos Čongčingo miesto, esančio Kinijos centre.

Kinijoje vykstančiame ASEM susitikime numatoma priimti bendrą ministrų deklaraciją bei patvirtinti pirmajame susitikime inicijuotą ir šalių kartu parengtą konkretų tolesnių veiksmų planą.

Projektas finansuojamas Europos Komisijos lėšomis.

Ši informacija prisideda prie Baltijos jūros regiono bendradarbiavimo pristatymo Lietuvoje.

baltijos regione
 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs