Pagrindinio vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ direktorė Aušra Rubė teigia, jog jau ne vienerius metus bendrovė siekia, kad apsilankymas vaistinėje būtų kuo patogesnis ir malonesnis. „Senjorai sudaro didelę dalį „Eurovaistinės“ klientų. Siekdami išsiaiškinti jų poreikius bei visuomenės požiūrį, atlikome tyrimą, kurio rezultatai maloniai nustebino – žmonės pagalbos poreikį išties pastebi ir padėti neatsisako“, – komentuoja A.Rubė.
Senjorai konsultuojasi ilgiau
Pasak vaistinių tinklo vadovės, bendravimo išsiilgusiems senjorams vaistinė neretai tampa sveikatinimosi vieta, į kurią jie ateina ne tik įsigyti vaistų ar vitaminų, bet ir bendraminčių klubu, kuriame gali pasikalbėti tarpusavyje ar su vaistininku.
„Įprastai senjorai konsultuojasi ilgiau – jiems rūpi ne tik vaistų kainos ar sudėtis, galimi šalutiniai poveikiai, bet ir pats bendravimas. Mūsų atliktas tyrimas rodo, kad kiti klientai tai pastebi – 86 proc. apklaustųjų sutiko su teiginiu, jog senjorai vaistinėse konsultuojasi ilgiau, tačiau džiugina tai, jog žmonės yra supratingi ir pakantūs“, – kalba „Eurovaistinės“ atstovė.
Pastebi, kad reikalinga pagalba
„Suprantame, kad vyresnio amžiaus žmogui stovėti laukiant eilėje gali tapti tikru iššūkiu, todėl senjorai „Eurovaistinėje“ šiuo metu yra aptarnaujami be eilės, o jei visgi tektų palaukti – visuomet yra paruoštų vietų prisėsti, – tai, kokios pagalbos priemonės senjorams taikomos „Eurovaistinėje“, vardija A.Rubė. – Taip pat mūsų vaistinėse jų visuomet laukia ir ypatingos nuolaidos bei pasiūlymai.“
Kad papildoma pagalba senjorams išties reikalinga, patvirtina ir „Eurovaistinės“ atlikto tyrimo rezultatai – tai pastebi net 70 proc. apklaustųjų, o jei prašymo padėti sulauktų patys, suteikti pagalbą neatsisakytų 84 proc. apklaustųjų.
Nėra abejingi, ar senjorais rūpinamasi
„Analizuodami gautus rezultatus pastebėjome, kad žmonės nėra abejingi, kokios pagalbos senjorams priemonės yra siūlomos vaistinėse – jiems tai svarbu asmeniškai“. Tai, kad „Eurovaistinėje“ būtų dedamos papildomos pastangos senjorų patogumui, dažniau asmeniškai svarbu moterims bei vyresniems nei 36-erių metų apklaustiesiems.
Su tuo, kad „Eurovaistinėje“ rūpinamasi senjorų patogumu, sutiko daugiau nei trečdalis (36 proc.) apklaustųjų, o 42 proc. tai svarbu asmeniškai.
Reguliariai padeda senjorams
Beveik 300 vaistinių vienijančio tinklo direktorė džiaugiasi, jog pagalba senjorams mūsų visuomenėje yra ganėtinai dažnas reiškinys. „Žmonės ne tik pastebi pagalbos senjorams poreikį, bet ir padeda jiems patys – kas antras dalyvavęs apklausoje reguliariai padeda bent vienam senjorui, o 1 iš 20-ies – daugiau nei penkiems“, – tyrimo rezultatus A. Rubė.
Remiantis duomenimis, pagalba senjorams yra susijusi su gyventojų pajamomis bei gyvenamąja vieta.
„Pastebėjome, kad vietą eilėje senjorams dažniau užleidžia didžiųjų miestų ir rajono centrų gyventojai, o žemesnių (301-500 EUR) pajamų apklaustieji ir kaimo vietovių gyventojai dažniau teigė, kad vietos neužleidžia, – pasakoja A.Rubė. – Kalbant apie nuolatinį rūpinimąsi – nei vienam senjorui dažniau nepadeda žemesnio išsimokslinimo ir mažesnių pajamų (iki 500 EUR) apklaustieji.“