Pasak kūrėjo, po iškovoto sidabro milijoniniai užsakymai neužgriuvo, tačiau tai padidino jo žinomumą. Paaiškinti reklamos užsakovams, kodėl reklama turi būti kūrybiška ir įdomi, tapo paprasčiau. Kas yra gera reklama ir kas ją lengvai sugadina?
– Tai vis dėlto, kaip pavyko iškovoti sidabrinį „Kanų liūtą“?
Mano patarimas – nereikia sau susikurti streso.
– Į šį klausimą atsakyti sunku. Čia sužaidė daug faktorių. Beje, mano amžius taip pat. Man 28-eri. Pernai buvo paskutiniai metai, kai galėjau dalyvauti šioje kategorijoje. Reklamos srityje buvau pradirbęs 5–6 metus. Žinojau, kas yra gerai ir ko reikia vengti.
Mes tą patį vakarą gavome kūrybinę užduotį ir kvietimą į didžiausią Kanų vakarėlį. Buvo skaudu. Manėme, kad teks rinktis. Mano patarimas – nereikia sau susikurti streso, gavus užduotį nereikia užsidaryti belangėje ir generuoti idėjų. Geriau pasivaikščioti paplūdimiu ir lengvai pasikalbėti.
Nuėjome į vakarėlį, išgėrėme keletą taurių vyno ir išsimiegojome. Ir tik tada puolėme atsirinkinėti idėjas ir jas detalizuoti.
– Kas svarbiausia norint laimėti?
– Akivaizdu, kad reikia įdomaus kūrybinio sprendimo, bet labai svarbu pagalvoti ir apie tai, kaip jis veiks.
Darbus vertina didelė 20 žmonių komisija. Jie nežino, kokios šalies idėją vertina. Labai svarbu naudotis inovacijomis. Į „jaunuosius liūtus“ žiūrima viltingai, tai yra tie, kurie industriją keis į gerąją pusę. Praėjusių metų laimėtojai pristatė idėją, kaip interneto prisijungimą išnaudoti kaip komunikacijos platformą.
– Po to, kai grįžote į Lietuvą su savo sidabro „Liūtu“, jau uždirbote milijoną iš didžiulių užsakymų?
– Savo pirmojo milijono dar laukiu, bet toks laimėjimas yra puiki reklama. Iš didžiausių pasaulio agentūrų man rašyti nepradėjo. Kita vertus, tai priklauso ir nuo paties kūrėjo, kiek tai pavyksta išnaudoti.
– Kas jums yra gera reklama?
– Reklamos industrija turi judėti į priekį, todėl reikia inovaciją. Už jas ir gaunami apdovanojimai. Mus judiname kūrybinę industriją į priekį, nes ji užsistagnavusi pradeda smirdėti. Gera reklama susideda iš begalės elementų. Turi būti aiški žinutė, nes vartotojas nėra toks atidus. Reikia idėją išvalyti nuo papildomų kontekstų.
Labai svarbus geras tekstas. Visi elementai turi žaisti tarpusavyje. Iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad geriausią vaizdo klipą gali sugadinti prastas garso takelis. „Reklamščikas“ turi būti labai universalus žmogus, kuris nutuokia, kas darosi filmavimo aikštelėje, studijoje, biure.
– Kaip lengva klientui paaiškinti, kas yra gera reklama? Gal Lietuvoje vis dar geriausia reklama yra „50 proc. nuolaida“?
– Taip, rinkodaros specialistai Lietuvoje yra atsargūs. Svarbu su jais palaikyti dialogą ir parodyti įkvepiančių pavyzdžių. Svarbiausia yra sugriauti mitą, kad reklama turi patenkinti jos kūrėjo ego. Pardavimus daro kūrybinė dalis arba ji bent jau atkreipia dėmesį į produktą. Į nekūrybiškai parodytą produktą niekas nežiūrėtų.
– Kiek Lietuvos reklamos gamybos rinka žinoma pasauliui?
– Pas mus užsieniečiai noriai atvyksta filmuoti reklamos. Mūsų tarifai mažesni, o filmavimo aikštelėje galima bet ką atkurti. Tačiau reklamos agentūras iš Lietuvos užsieniečiai renkasi atsargiau vien todėl, kad yra daug vietinių agentūrų, kurios geriau išmano kultūrinį kontekstą tos šalies, kuriai kuriama reklama.
Pavyzdžiui, Japonijos rinkoje reikia labai gerai suprasti, į ką reaguoja žmonės, kas jiems svarbu. Turi išmanyti daug visokių niuansų. Gal net reiktų pagyventi šalyje, kuriai kuri reklamą.
– Kas yra reklamos kūrėjo karjeros viršūnė? Kanų liūtas? Reklama „Super Bowl“ pertraukos metu?
– Kiekvienas sau išsikelia asmeninį tikslą. Pradedančiųjų reklamos kūrėjų tikslas yra įsidarbinti savo mėgstamiausioje agentūroje. Po kurio laiko tikimasi tapti laisvai samdomu specialistu ir išsivaduoti nuo 9–17 val. rutinos. Kitas tikslas gali būti įsidarbinti prestižinėje užsienio agentūroje.
– Jūsų tikslas tapti laisvai samdomu?
Galima susifokusuoti tik į apdovanojimus ir prestižą, bet apdovanojimai yra tik statulėlės, kurios pasilieka agentūros lentynoje.
– Šiuo metu dirbu agentūroje „New!“, bet būdamas keturiasdešimties nenoriu, kad man vis dar kas nors skambinėtų ir sakytų, kad koks nors projektas dega. Tikiu, kad iki to laiko tikrai tapsiu nepriklausomu kūrėju. Viskas eina etapais.
Galima susifokusuoti tik į apdovanojimus ir prestižą, bet apdovanojimai yra tik statulėlės, kurios pasilieka agentūros lentynoje.
– Ar gali prisiminti bent vieną istoriją, kai teko susidurti su košmarišku klientu?
– Tokie yra tie klientai, kurie neturi aiškios vizijos ir mėtosi proceso metu. Prisimenu, kai po penkių derinimų, jau pradėję reklamos gamybą, nuvykome pas klientus visko suderinti paskutinį kartą. Buvo du prekės ženklo atstovai, į užduotą klausimą jie vienu metu pateikė du skirtingus atsakymus.
Ką nors keisti pradėjus reklamos gamybą yra labai sudėtinga, nes tai daug susijusių procesų. Geriausia, kai klientas žino, ko nori, ir agentūra jam gali padėti tai pasiekti.