Berlynas: Vokietija nepamiršo atsakomybės už Antrąjį pasaulinį karą

Vokietijos vyriausybės atstovas Dirkas Wiese, koordinuojantis visuomeninį bendradarbiavimą su Rusija, Centrine Azija ir Rytų partnerystės šalimis, ketvirtadienį pareiškė, kad Vokietijai vis dar tenka istorinė atsakomybė už Antrąjį pasaulinį karą.
Viačeslavas Molotovas sveikinasi su Joachimu von Ribbentropu Berlyne.
Viačeslavas Molotovas sveikinasi su Joachimu von Ribbentropu Berlyne. / Vokietijos Bundesarchyvo/Wikimedia.org nuotr.

„Mums, kaip vokiečiams, tenka istorinė atsakomybė. Mes negalime ir nenorime jos atsisakyti arba ją sumažinti. Dėl to mums reikalingas savitarpio supratimas su kaimynais“, – rašoma D.Wiese pareiškime, atsiųstame naujienų agentūrai „Interfax“.

Šį pareiškimą jis paskelbė 80-ųjų Molotovo-Ribbentropo pakto ir jo slaptųjų protokolų pasirašymo metinių proga. Šie dokumentai sukūrė prielaidas Antrojo Pasaulinio karo pradžiai ir Baltijos šalių okupacijai.

Anot D.Wiese, po kurio laiko, kai buvo pasirašytas paktas, Vokietija pradėjo karą. Tai būtina ir dabar prisiminti, pažymėjo diplomatas.

„Esu tikras, kad negalime laikyti priimtinu dalyku skiriamąsias linijas Europoje – nei žemėlapyje, kaip buvo viename papildomame slaptame protokole, nei mūsų galvose“, – sakė D.Wiese.

1939 metų rugpjūčio 23 dieną Miunchene Sovietų Sąjungos ir Vokietijos užsienio reikalų ministrai Viačeslavas Molotovas ir Joachimas von Ribbentropas pasirašė nepuolimo sutartį ir papildomą slaptąjį protokolą, kuriuo pasidalijo regioną įtakos sferomis: Suomija, Estija ir Latvija atiteko sovietams, o Lietuva – Vokietijai. Po mėnesio buvo pasirašytas dar vienas protokolas, pagal kurį Lietuva pateko į SSRS įtakos sferą. 1940 metais Sovietų Sąjunga okupavo Baltijos šalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis