JAV kompanija „Odyssey Marine Exploration“ („OMEX“), organizavusi ekspediciją, nustatė, jog tai rekordinis lobynas – apie 60 tonų sidabro. Be to, tai istorinė operacija, mat buvo atlikta net penkių kilometrų gylyje. Dalyviams teko panaudoti specialią techniką, kad galėtų ištraukti luitus.
Ekspedicijos nariai šiemet iš nuskendusio laivo iškėlė daugiau kaip 1 500 sidabrinių luitų. Pernai „OMEX“ pranešė apie pirmąjį ekspedicijos etapą, tuomet į paviršių buvo iškelta apie 1 300 luitų, svėrusių 48 tonas. Šiuo metu bendrovė yra iškėlusi 99 proc. krovinio, esančio laive. Paprastai povandeninių operacijų metu 85 proc. krovinio iškėlimas laikomas didžiule sėkme.
Nacių nuskandinto britų krovininio laivo vieta istorinių tyrimų pagalbos dėka buvo nustatyta 2011metais. Tuomet ištirta vokiečių povandeninio laivo vado ataskaita.
Britų krovininis laivas, gabenęs ketaus, arbatos ir sidabro luitų krovinius, nuskendo į jį nukrepus torpedą. Incidentas įvyko 1941 metų vasarį. Iš 85 žmonių įgulos, kurių daugumą sudarė indai, išgyveno tik vienas žmogus. Krovinį savininkai buvo apdraudę, tad jie iš Didžiosios Britanijos vyriausybės sulaukė kompensacijos. Nuskendusio krovinio teisės atiteko britų vyriausybei. JAV kompanija „OMEX“ su britų valdžia sudarė sutartį, pagal kurią apsiėmė ieškoti nuskendusio laivo su sąlyga, jog 80 proc. lobio atiteks jai, o 20 proc. britų susisiekimo ministerijai.
„OMEX“ planuoja pradėti naują ekspediciją. Šį kartą sidabro bus ieškoma nuskandintame garlaivyje „SS Mantola“. Šį vokiečių povandeninis laivas nuskandino 1917 metais ties Airijos pakrante. Juo buvo gabenama 17 tonų sidabro. „OMEX“ šį laivą aptiko beieškodama „Gairsoppa“ laivo.