Planuojama, kad 2,9 kilometro ilgio tunelis sumažins spūstis, dažnai susiformuojančias viename pagrindinių šalies kelių iš rytų į vakarus, projektui skirtas 1,6 mlrd. svarų (1,8 mlrd. eurų) biudžetas.
Atsižvelgę į kritiką, projekto vadovai planuotą tunelio kasimo vietą perkėlė toliau nuo į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto statinio.
Tačiau nevyriausybinių organizacijų grupė, „Stonehenge Alliance“, sako, kad tunelio statybos „smarkiai ir neatitaisomai paveiks archeologinį kraštovaizdį“.
„Projektą būtina visapusiškai pergalvoti, nes nereikšmingi dabartiniai pokyčiai reiškia, kad šiam šalies simboliui toliau išlieka pavojus“, – sakė Kate Fielden iš „Campaign to Protect Rural England“ organizacijos, priklausančios grupei „Stonehenge Alliance“.
Vis dėlto gamtos apsaugos grupės „English Heritage“ ir „National Trust“ pritaria projekto planams.
„Džiaugiamės, kad tunelio kasimo vieta perkelta ir tikime, jog rūpestingai parinkta tunelio vieta, ir atsakingas objekto suprojektavimas užtikrins paveldo išlikimą, ir į Stounhendžo apylinkes sugrįš ramybė“, – pranešime pažymėjo šios dvi labdaringos organizacijos.
Didžiosios Britanijos transporto ministras Chrisas Graylingas išreiškė nuomonę, kad naujasis tunelis „bus naudingas vietos regionui“.
„Trumpesnės kelionės, mažesnės spūstys ir švaresnis oras pasitarnaus vietos gyventojams, ir paskatins turizmą šiame regione“, – sakė ministras.
Stounhenžas buvo pastatytas keliais etapais laikotarpiu nuo 3 000 metų prieš mūsų erą iki 2 300 metų prieš mūsų erą.
Kiekvienais metais tūkstančiai žmonių susirenka prie paslaptingo senovinio akmenų rato Solsberio lygumoje pasitikti saulės ir paminėti vasaros saulėgrįžos.
Tai viena iš įspūdingiausių priešistorinių megalitinių statinių visame pasaulyje dėl savo dydžio, sudėtingumo ir architektūrinio tikslumo.
Archeologai atrado, kad vietovėje yra daugiau panašių priešistorinių paminklų, tarp jų ir vieną užkastąų akmenų ratą, kurio skersmuo 500 metrų.