Iš Tauragės į Vilnių brolių Vileišių paminklo skulptūros modelis keliavo specialiu transportu, kurį lydėjo policija.
Paminklas – trys figūros, dviejų natūrų dydžio, jų aukštis yra 3 metrai, plotis – 4,1 mX4,5 m. Modelis yra pagamintas iš vadinamųjų minkštųjų medžiagų: gipso, medienos, specialių mišinių.
Atvežus modelį į Dailininkų sąjungai priklausančias patalpas sostinėje bus nuimti gipso atspaudai, kurie keliaus toliau į Kauną bronzos liejimui.
Paminklas bus kiek neįprastas: Petras, Antanas ir Jonas Vileišiai jaukiai sėdės prie stalo ir žvelgs į sostinės simbolį – Gedimino pilį. Ypač maloni jų akiai turėtų būti bokšte plevėsuojanti Lietuvos vėliava.
Broliai Vileišiai buvo labai svarbūs Nepriklausomos Lietuvos politiniame, kultūriniame ir visuomeniniame gyvenime. Vyriausias brolis Petras buvo kelių inžinierius, statė tiltus, geležinkelius. Būtent jis įkūrė, leido ir redagavo pirmąjį „Vilniaus žinios“.
Antanas Vileišis buvo gydytojas humanistas, rūpinosi lietuvių švietimu, daug padėjo broliui Petrui Vilniaus lietuvinimo veikloje. Jauniausias brolis Jonas pasirinko teisininko profesiją. Jis buvo dienraščio „Lietuvos žinios“ steigėjas ir leidėjas, Lietuvos miestų sąjungos kūrėjas, kultūros mecenatas, Lietuvos Tarybos narys, Vasario 16-osios Akto bendraautorius ir signataras.
Paminklo broliams Vileišiams atsiradimą Vilniuje inicijavo J.Vileišio giminės. Lietuvos architektų sąjungos ir Vilniaus miesto savivaldybės rengtam konkursui buvo pasiūlyta apie 60 paminklo projektų.
Paminklas bus kiek neįprastas: Petras, Antanas ir Jonas Vileišiai jaukiai sėdės prie stalo ir žvelgs į sostinės simbolį – Gedimino pilį. Ypač maloni jų akiai turėtų būti bokšte plevėsuojanti Lietuvos vėliava.
Trijų autorių skulptoriaus Regimanto Midvikio bei architektų Lino Krūgelio ir Ričardo Krištapavičiaus projektas, vaizduojantis už stalo sėdinčius brolius Vileišius, buvo pripažintas geriausiu bendrame „Vileišių kolegijos“, Lietuvos architektų sąjungos ir Vilniaus miesto savivaldybės rengtame konkurse.
Anot projekto autorių, brolių Vileišių, sėdinčių už stalo, idėja simbolinė, tačiau visiems suprantama, atspindinti jų tarpusavio ryšį ir santykius su visuomene. „Stalas yra simbolis, vienijantis visus tris brolius kaip šeimos narius. Tuo pačiu metu stalas jungia juos su tauta, sprendžiant svarbius valstybės, kultūros, visuomeninius klausimus“, – sakė vienas iš projekto autorių, žymus Lietuvos skulptorius R.Midvikis.