1976 metų rugsėjo 6 dieną per įprastas Sovietų Sąjungos karinių oro pajėgų pratybas V.Belenka išjungė savo radijo signalą ir savavališkai pakeitė maršrutą.
Pilotas nuskriejo prie Japonijos miesto Hakodatės oro uosto, nors tokiam ilgam žygiui beveik neturėjo degalų.
Visgi, jis sugebėjo nusileisti civiliniame oro uoste, išvengti susidūrimu su kitais lėktuvais ir išsigelbėti net su užsikirtusia važiuokle.
Tai buvo tikra dovana Vakarų žvalgybos agentūroms. Ne tik pats V.Belenka, kuris priklauso sovietų aviacijos elitui ir turėjo daug informacijos, bet ir jo valdomas naikintuvas MiG-25 „Foxbat“, kuris buvo laikomas tik prielaida.
Vakarų ekspertai išardė lėktuvą iki paskutinio varžtelio ir detaliai išnagrinėjo naujausias sovietų technologijas.
Tada Sovietų Sąjunga pareikalavo sugrąžinti orlaivį ir pilotą, tačiau Japonija sutiko parsiųsti tik naikintuvą. Ir tik su sąlyga, kad sovietai patys apmokės siuntimo išlaidas. Jie sutiko.
Kai į Sovietų Sąjungą atkeliavo dešimtys dėžių su naikintuvo detalėmis, konstruktoriai suprato, kad trūksta 20 pagrindinių komponentų. Maskva pareikalavo sumokėti 10 mln. JAV dolerių kompensaciją, tačiau tai nebuvo įvykdyta.
MiG-25 „Foxbat“ buvo moderniausias ir pažangiausias to meto naikintuvas, kokį tik turėjo Sovietų Sąjunga. JAV ir sąjungininkės šalys buvo susirūpinusios dėl to, kad šis orlaivis galėjo aplenkti bet kurį tų laikų NATO lėktuvą.
Lėktuvas turėjo nemenkų trūkumų, tačiau Sovietų Sąjunga pagamino tūkstančius tokių naikintuvų, kurie buvo plačiai naudojami sovietų sąjungininkų šalyse.
Naujausioje versijoje MiG-31 buvo ištaisyta daugelis orlaivio trūkumų.
Pilotas V.Belenka buvo labai nustebintas, kad amerikiečiai taip svetingai jį sutiko. Sovietų Sąjungoje vyras buvo prisiklausęs propagandos, kad JAV gyvena baisūs žmonės.
Jis buvo dar labiau nustebintas, kai pirmą kartą apsilankė amerikietiškame prekybos centre ir pamatė prekių gausą. Jam net atrodė, kad tai – CŽV surengta inscenizacija.
1980 metais jam buvo suteikta JAV plietybė.
Savo istoriją V.Belenka aprašė autobiografinėje knygoje „MiG pilotas“.