Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėl pasirodžiusių trijų Rusijos karo lėktuvų į orą pagal pavojaus signalą buvo pakelti Japonijos naikintuvai

Prie Japonijos sienų priartėjus trims Rusijos kariškių lėktuvams, trečiadienį į orą pagal pavojaus signalą buvo pakelti Japonijos oro savigynos pajėgų naikintuvai. Apie tai informavo Japonijos savigynos pajėgų Jungtinis štabas.
Japonijos naikintuvas „Mitsubishi F-2A“
Japonijos naikintuvas „Mitsubishi F-2A“ / http://commons.wikimedia.org/Ashleigh Bryant (JAV KOP) nuotr.

Štabo pranešimą cituojanti Rusijos žiniasklaida informuoja, kad trečiadienį virš Japonijos jūros skrydžius atliko du kariškių orlaiviai „Tu-142” ir vienas “IL-20”. Pranešama, kad Japonijos oro erdvė pažeista nebuvo. Abu „Tu-142” praskrido iš pietvakarių į šiaurės rytus palei Honšių ir Hokaido salas, o „IL-20” – priešinga kryptimi.

Rusijos agentūra RIA praneša, kad tai jau ne pirmas kartas, kai Japonija į orą kelia savo naikintuvus dėl netoliese pasirodžiusių Rusijos karo lėktuvų. Liepos viduryje du Rusijos „Tu-95” ir vienas “IL-20” praskrido greta Japonijos oro erdvės virš Kurilų salų, iš kurių keturios dėl savo teritorinės priklausomybės iki šiol dviejų kelia rimtų nesutarimų tarp dviejų šalių. Tąkart japonai patvirtino, kad Rusijos lėktuvai šalies oro erdvės nepažeidė.

Jau spalio pradžioje Rusijos kovai su povandeniniais laivais skirtas „IL-38” praskrido greta centrinės Honšių salos iš Japonijos jūros pusės. Ir tąkart oro erdvė nebuvo pažeista, tačiau japonai vis dėlto į orą pakėlė savo naikintuvus.

Japonijos Jungtinis štabas pateikė statistiką, pagal kurią aiškėja, kad liepos-rugsėjo mėnesiais šalies oro savigynos naikintuvai į orą pagal pavojaus signalą pasirodžius Rusijos lėktuvams buvo keliami 105 kartus. Tuo pat metu Kinijos lėktuvai greta Japonijos buvo pasirodę 80 kartų.

Iš viso balandžio – rugsėjo mėnesiai Japonijos naikintuvai pagal pavojaus signalą į orą buvo pakelti 308 kartus. Be Rusijos ir Kinijos japonų budrumą bandė Šiaurės Korėjos karo lėktuvai (9 kartus), Taivano (1 kartas) ir „kitos šalys“ (13 kartų).

Japonijos savigynos pajėgos

http://commons.wikimedia.org/Angelique Perez (JAV KOP) nuotr./Japonijos naikintuvai „Mitsubishi F-15 Eagle“
http://commons.wikimedia.org/Angelique Perez (JAV KOP) nuotr./Japonijos naikintuvai „Mitsubishi F-15 Eagle“

Japonijos savigynos pajėgos – tai šiandieninis oficialus šalies karinių pajėgų pavadinimas. Į savigynos pajėgų sudėtį įeina sausumos pajėgos, oro pajėgos ir jūrų pajėgos. Japonijos savigynos pajėgos buvo suformuotos 1954 m. Šalies konstitucija smarkiai riboja pajėgų veiklą, jei tai tiesiogiai nesusiję su šalies gnyba.

Japonijos kariuomenė (arba savigynos pajėgos) nėra didelės, tačiau ekspertai pažymi, kad jos aprūpintos naujausiais ir moderniausiais ginkluotės pavyzdžiais.

Japonijos savigynos oro pajėgos yra atsakingos už šalies oro erdvės gynybą. Oro pajėgos yra pavaldžios Japonijos Jungtiniam štabui. Įvairių šaltinių skaičiavimais, Japonijos oro pajėgos gali turėti apie 790 įvairaus tipo orlaivių (atakos, elektroninės žvalgybos, transporto lėktuvų, naikintuvų, sraigtasparnių, mokomųjų orlaivių), iš kurių apie 350 gali būti naikintuvai.

Japonijos oro pajėgos taip pat yra parūpintos priešraketinės ir oro gynybos sistemomis, moderniais radarais.

„IL-20” bandė ir NATO pilotų pasirengimą greta Latvijos krantų

Japonų budrumą bandantis Rusijos žvalgybinis orlaivis „IL-20” (NATO klasifikacijoje – Coot-A) yra radioelektroninės žvalgybos lėktuvas, 1968 m. sukurtas Sovietų Sąjungoje keleivinio modelio IL-18 pagrindu. Orlaivis skirtas atlikti žvalgybines užduotis, skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytas išilgai korpuso ir skirtais radijo signalų perėmimui, žvalgybai, fotografavimui.

Alex Beltyukov/commons.wikimedia.org nuotr./Rusijos žvalgybinis orlaivis IL-20M
Alex Beltyukov/commons.wikimedia.org nuotr./Rusijos žvalgybinis orlaivis IL-20M

„IL-20“ buvo pirmas tokio tipo lėktuvas Sovietų Sąjungoje. Pirmas jo skrydis įvyko 1968 m. kovo 21 d. Iki 1969 m. lėktuvas buvo bandomas. Vėliau tai buvo vienas slapčiausių Sovietų Sąjungos orlaivių.

15min.lt jau skelbė, kad rugsėjo antroje pusė šis orlaivis bandė ir NATO oro policijos misiją atliekančio kontingento pasirengimą. Tąkart du lėktuvai skrido virš neutralių Baltijos jūros vandenų išilgai Latvijos sienos. NATO naikintuvų pilotai identifikavo, kad vienas iš šių lėktuvų yra Rusijos elektroninės žvalgybos orlaivis „IL-20“. Jis skrido be skrydžio plano ir identifikavimo kodo.

NATO pilotai tąkart taip pat identifikavo ir lėktuvą TU-134, kuris neatsakinėjo į skrydžių valdymo dispečerių užklausas.

Kiek anksčiau NATO naikintuvų pilotai vizualiai identifikavo net aštuonis Rusijos karinius lėktuvus, skridusius greta Latvijos sienų virš neutralių Baltijos vandenų. Latvijos gynybos ministras Artis Pabriksas po to sakė, kad jam kelia nerimą padažnėję Rusijos karinių lėktuvų skrydžiai greta Latvijos sienų.

Kiti japonų budrumą tikrinantys Rusijos orlaiviai

http://commons.wikimedia.org/JAV kariškių nuotr./Tolimojo skrydžio „Tu-142”
http://commons.wikimedia.org/JAV kariškių nuotr./Tolimojo skrydžio „Tu-142”

Trečiadienį prie Japonijos krantų pasirodęs tolimojo skrydžio „Tu-142” (pagal NATO klasifikaciją – Bear-F) iš pradžių buvo skirtas kovai su visų tipų laivais. Tačiau pastaruoju metu kariškiai jį naudoja ir vizualinių bei radioelektroninių žvalgybinių duomenų rinkimui.

Orlaivis taip pat naudojamas paieškos ir gelbėjimo darbams jūroje. Jo ekipažą sudaro devyni žmonės.

Šiuo metu orlaivį naudoja Rusijos ir Indijos kariškiai. Prieš kurį laiką šio modelio lėktuvu dar naudojosi Ukrainos kariškiai, tačiau vėliau jų atsisakė.

http://commons.wikimedia.org/Maxim Maksimov nuotr./Turbosraigtinis strateginis bombonešis „Tu-95”
http://commons.wikimedia.org/Maxim Maksimov nuotr./Turbosraigtinis strateginis bombonešis „Tu-95”

„Tu-95” (pagal NATO klasifikaciją – Bear) yra turbosraigtinis strateginis bombonešis, gabenantis ir raketas. Jo paskirtis – raketomis naikinti objektus priešo užnugaryje bet kuriuo laiku, bet kokiomis oro sąlygomis.

Šis orlaivis buvo tapęs vienu iš Šaltojo karo simbolių. Tai vienas iš nedaugelio karinių lėktuvų, naudojamų jau daugiau kaip pusę amžiaus (pradėtas eksploatuoti 1956 m., nors pirmas skrydis įvyko daug anksčiau – 1952 m. pabaigoje).

Toli nuskristi galintys orlaiviai nuolat bando Japonijos ar JAV kariškių kantrybę. Su „Tu-95” užfiksuotas ne vienas incidentas, dėl jo pasirodymo į orą nuolat keliami japonų ar amerikiečių naikintuvai.

http://commons.wikimedia.org/JAV KJP nuotr./Laivų naikinimui skirtas „IL-38”
http://commons.wikimedia.org/JAV KJP nuotr./Laivų naikinimui skirtas „IL-38”

Laivų naikinimui skirtas „IL-38” (pagal NATO klasifikaciją – May) buvo gaminamas keleivinio orlaivio „IL18B“ pagrindu. Lektuvas skirtas kovai su povandeniniais laivais, jis naudojamas jūrinei žvalgybai, minų užtvarų statymui, paieškos ir gelbėjimo darbams.

Šiuos orlaivius naudoja Rusija ir Indija. Įdomu tai, kad Indija turėjo penkis šio tipo lėktuvus. Tačiau, neoficialiais duomenimis, iki 2011 metų trys lėktuvai buvo sudaužyti įvairiomis aplinkybėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų