Sunerimusi dėl Rusijos lėktuvų skrydžių, EK prašo aviacijos saugumo pareigūnų pagalbos

Europos komisija (EK) kreipėsi į Europos aviacijos saugumo agentūrą (EASA), prašydama ištirti kelis pastarųjų mėnesių incidentus ore, kai kariniai Rusijos lėktuvai vos nesusidūrė su civilinės aviacijos laineriais, gabenančiais keleivius.
Rusijos lėktuvas Tu-160
Rusijos lėktuvas Tu-160 / „Scanpix“/ITAR-TASS nuotr.
Temos: 2 Rusija Aviacija

Rusijos naikintuvai ne kartą praskrido šalia keleivinių lėktuvų ir neatsakydavo į aviatorių šaukinius.

„Tai – labai rimtas klausimas. Mes dirbsime išvien su civilinėmis ir karinėmis organizacijomis ir surinksime visą informaciją apie pavojingus skrydžius“, – sakoma Europos aviacijos saugumo agentūros direktoriaus (EASA) Patricko Ky pareiškime. Analizės rezultatus planuojama paskelbti 2015 m. kovo mėnesį.

Dar lapkričio viduryje NATO viešai apkaltino Rusiją keliant pavojų civilinei aviacijai. NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas pareiškė, kad Rusijos karinius lėktuvus karinei policijai teko palydėti daugiau nei 100 kartų per 2014 m.  

Jo teigimu, Rusijos karinė aviacija tarptautinėje oro erdvėje visiškai ignoruoja saugumo reikalavimus. Blogiausia, kad jie išjungia transponderius – įtaisus, kurie padeda automatiškai identifikuoti lėktuvą ir perduoda skrydžių centrams esminius skrydžio duomenis. Rusijos pilotai neatsakinėja į kolegų užklausas, neinformuoja apie skrydžių planus.

Kiek anksčiau Didžiosios Britanijos analizės centras „European Leadership Network“ publikavo atsakaitą. Joje pabrėžiama, kad per pastaruosius 8 mėnesius tarp Rusijos ir šiaurės Atlanto šalių įvyko 40 potencialiai pavojingų incidentų.

Savo ruožtu Rusijos Gynybos ministerijos atstovai lyg užsukti kartoja, kad šios šalies karinė aviacija vykdo treniruočių skrydžius „laikydamasi tarptautinių normų ir praktikos“.

Blogiausia, kad jie išjungia transponderius – įtaisus, kurie padeda automatiškai identifikuoti lėktuvą ir perduoda skrydžių centrams esminius skrydžio duomenis.

Rizikuoja pažeisti oro erdvę

2014 m. ES šalys ne kartą yra pranešusios apie Rusijos lėktuvus, akivaizdžiai pažeidusius jų oro erdvę. Ši tendencija paaštrėjo Rusijai okupavus Krymą ir atšalus V. Putino santykianms su vakarų valstybėmis.

Pavyzdžiui, spalio pradžioje Nyderlandai pranešė, kad Rusijos lėktuvas „IL“ kirto Latvijos ir Lietuvos oro erdvę.Rusijos Gynybos ministerija, žinoma, šią informaciją neigė. Vėliau olandai patikslino, kad rusų lėktuvas erdvės nekirto, tačiau intensyviai artėjo prie šių valstybių.

Tačiau tuo ginčai nesibaigė. Spalio pabaigoje NATO naikintuvai prie Latvijos sienos palydėjo du Rusijos naikintuvus „Su-24“.

Gruodžio pradžioje Norvegijos ginkluotosios pajėgos publikavo oro incidento vaizdo įrašą. Jame matyti, kad Rusijos lėktuvas MIG-31, skridęs šalia Norvegijos sienos, staigiai priartėja prie dviejų vieno iš dviejų šios šalies naikintuvų F-16. ir užkerta jam kelią.

VIDEO: Vos nesusidūrė Norvegijos ir Rusijos naikintuvai

O praėjusį šeštadienį Estijoje budinti NATO policija ir vėl palydėjo – tik šįkart gerokai didesnį – Rusijos karinių lėktuvų junginį virš Baltijos jūros. Tarp jų buvo ir strateginiai bombonešiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų