Buvusio JAV prezidento Geraldo R.Fordo dukra Susan Ford Bales sudaužys tradicinį šampano butelį į laivo pirmagalį per ceremoniją Niuport Niuso uoste Virdžinijoje netoli didelės Norfolko jūrų pajėgų bazės.
Tačiau akivaizdžiai matysis, kad šį projektą persekioja problemos: iki šiol baigta tik 70 proc. lėktuvnešio statybos darbų, o jų pabaigos data atidėta iki 2016-ųjų vasario.
Be to, gresiant naujiems biudžeto apkarpymams ir būtinybei finansuoti kitas programas, tarp jų ir povandeninių laivų statybos bei priežiūros programas, karinių jūrų pajėgų štabo viršininkas admirolas Jonathanas Greenertas perspėjo, kad „Ford“ statybų pabaiga gali būti atidėta „dvejiems metams“.
JAV įstatymai įpareigoja kariuomenę laikyti aktyvioje tarnyboje 11 lėktuvnešių, tačiau jų liko tik dešimt.
Tokiu atveju Jungtinėms Valstijoms tektų pasikliauti šiuo metu naudojamais 10 lėktuvnešių, – tai reikštų „mažesnius pajėgumus staigiai sustiprinti pajėgas“, jeigu iškiltų kokia nors krizė, pridūrė admirolas.
Liko dešimt lėktuvnešių
JAV įstatymai įpareigoja kariuomenę laikyti aktyvioje tarnyboje 11 lėktuvnešių, tačiau jų liko tik dešimt, kai „USS Enterprise“ buvo nurašytas 2012 metais.
Dabartinį lėktuvnešių laivyną sudaro „Nimitz“ klasės laivai, priimti į ginkluotę 1975-2009 metais, tačiau „Ford“ (CVN 78) yra naujos klasės laivas, po kurio turėtų būti pastatyti jo „broliai“ – „USS John F.Kennedy“ ir „Enterprise“. Visi jie bus panašaus ilgio – apie 330 metrų.
Planuojama, kad „Ford“ klasės laivai leis surengti 25 proc. daugiau jo denio aviacijos naikintuvų ir sraigtasparnių skrydžių. Juose taip pat bus įrengti galingesni elektros generatoriai ir pajėgesnės vandens gėlinimo sistemos, todėl jūreivių tarnybos sąlygos bus geresnės, jie turės galimybę praustis dušuose.