Pirmą kartą į orą pakilęs 1974 m. kovą, CH-53E „Super Stallion“ yra pats didžiausias ir pats sunkiausias sraigtasparnis JAV ginkluotuose pajėgose. Tuo pačiu jis yra antras pagal dydį sraigtasparnis pasaulyje.
Sraigtasparnis skirtas karių ir sunkių krovinių gabenimui. Sraigtasparnyje telpa iki 55 karių, jis gali pakelti krovinį, sveriantį iki 14,5 tūkst. kg, gali gabenti šarvuočius ir net kitus sraigtasparnius.
Sraigtasparnį CH-53E „Super Stallion“ JAV jūrų pėstininkai ir JAV karinis laivynas plačiai naudoja karinėse operacijose. Ši mašina ne kartą buvo išbandyta Beirute per Libano karą aštuoniasdešimtaisiais, žmonių evakuacijai iš Somalio devyniasdešimtaisiais, Persijos įlankos ir Bosnijos karuose, Irako dykumose, Afganistano kalnuose.
Tad savaime suprantama, kad šių sraigtasparnių įgulos, nuolatos turi turi būti geros formos. Mokėti elgtis su atskirais sraigtasparnio mazgais privalo ir ant žemės liekantis personalas. Todėl jūrų pėstininkams ir laivyno specialistams nuolat organizuojamos pratybos, kuriose mokomasi teisingai pritvirtinti krovinį, palaikyti radijo ryšį su įgula.
Kaip tik šiomis dienomis eiliniai tokie mokymai vyksta Kalifornijoje. Žemiau galite peržiūrėti jų vaizdo medžiagą.
Sraigtasparnio CH-53E „Super Stallion“ įgulą sudaro penki žmonės. Sraigtasparnis skrenda 278 km/val. greičiu, tačiau esant reikalui jis gali išvystyti ir 315 km/val. greitį. Maksimalus jo skrydžio nuotolis – beveik 2 tūkst. km, tačiau esant reikalui degalų jis gali pasipildyti ir ore nenusileisdamas ant žemės.
Orlaivis ginkluotas dviem kulkosvaidžiais GAU-15/A (pritaisyti iš abiejų šonų prie langų), vienu - GAU-21 (iš galo ant rampos).