Gruodžio 22 dieną NATO naikintuvai atpažino Rusijos žvalgybinį orlaivį IL-20, kuris skrido pagal iš anksto pateiktą skrydžių planą, išjungęs automatinį atsakiklį ir palaikė radijo ryšį su skrydžių valdymo centrais.
Gruodžio 25 dieną atpažintas Rusijos transporto orlaivis TU-134, skridęs pagal iš anksto pateiktą skrydžio planą, išjungtu automatiniu atsakikliu. Orlaivis palaikė ryšį su skrydžių valdymo centrais. Iš Karaliaučiaus į Rusijos žemyninę dalį skridusį TU-134 lydėjo du Rusijos naikintuvai SU-27, kurie ties Estija apsisuko ir grįžo į Karaliaučių.
Kaip BNS informavo ministerija, nors TU-134 yra keleivinis lėktuvas, jį lydėti yra standartinė NATO oro policijos procedūra laikantis saugumo.
„Atpažinti ir lydėti karinius orlaivius, skrendančius NATO oro policijos zonoje, t.y. tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros, nepriklausomai nuo orlaivio tipo, yra standartinė NATO oro policijos procedūra, kuria siekiama užtikrinti oro erdvės kontrolę, saugumą ir pažeidimų prevenciją“, – nurodė KAM.
NATO Baltijos šalių oro policijos misija vykdoma iš Lietuvos ir ir Estijos.