Kaip rašo „The Daily Beast“, pareigūnai tvirtina, kad Rusijos Karinės oro pajėgos agresyviai tyrinėja Europos oro erdvę ir bando nustatyti, per kiek laiko NATO reaguoja į jų veiksmus.
Nuo spalio 28 dienos NATO gynybos sistema užfiksavo ir sekė keturias Rusijos karinių lėktuvų grupes, skridusias virš Baltijos ir Šiaurės jūrų, Atlanto vandenyno ir Juodosios jūros.
Norvegijos naikintuvai F-16 spalio 29 dieną palydėjo Rusijos lėktuvų grupę iš keturių bombonešių TU-95МС ir keturių oro tanklaivių IL-78.
Norvegijos naikintuvai F-16 spalio 29 dieną palydėjo Rusijos lėktuvų grupę iš keturių bombonešių TU-95МС ir keturių oro tanklaivių IL-78.
Gigantiški turbopropeleriniai Tu-95 yra sparnuotosios raketos su branduoline galvute X-55 paleidimo platforma. Raketa gali skrieti 1600 mylių (beveik 2,6 tūkst. kilometrų).
JAV Karinių oro pajėgų pareigūnai teigė, kad neatmestina, jog bombonešiai skrido į konkrečias branduolinių raketų paleidimo vietas.
„Žinoma, kad tai įmanoma“, – pareiškė JAV Karinių oro pajėgų generolas leitenantas Davidas Deptula. Anksčiau jis vadovavo karinei oro žvalgybai. Pareigūnas yra įsitikinęs, kad visai įmanoma, jog per artimiausius dvejus metus Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas taps dar agresyvesnis ir grasins branduoliniu ginklu.
Skrydis galėjo baigtis katastrofa
Tačiau tokios nuomonės laikosi ne visi. Vašingtone įsikūrusio Nepriklausomo tyrimų centro analitikė Rebecca Grant teigė, kad šis Rusijos lėktuvų paskraidymas – eilinis raumenų pademonstravimas. „Nematau tame branduolinio smūgio scenarijaus šlifavimo. Greičiau tai šiaip treniruotė ir provokacija“, – sakė ji.
Rusų pilotai ne tik nepateikė skrydžio plano, jie neįjungė orlaivių atsakiklių, kurie būtų leidę keleivinių lėktuvų pilotams juos pamatyti.
Straipsnio autoriaus teigimu, Rusijos veiksmai verčia sunerimti ne tik dėl branduolinių galvučių, bet ir dėl eilinio įrodymo, jog Rusijai nusispjauti į tarptautinę teisę ir oro eismo taisykles.
Rusų pilotai ne tik nepateikė skrydžio plano, jie neįjungė orlaivių atsakiklių, kurie būtų leidę keleivinių lėktuvų pilotams juos pamatyti.
Tai galėjo baigtis dar viena tragedija – keleivinis lėktuvas galėjo susidurti su Rusijos bombonešiu.