Alisa Miniotaitė: Kaip motyvuoti darbuotoją?

Skaitydama dar vieną straipsnį apie darbuotojų motyvaciją, girdėdama apie dar vienus darbuotojų motyvavimo mokymus, šiandien suprantu, kad teorijos, mokymai iš esmės nepasako vadovui, kaip konkrečiai motyvuoti darbuotojus, ką konkrečiai daryti.
Dr. Alisa Miniotaitė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės modulio vadovė
Dr. Alisa Miniotaitė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės modulio vadovė / Asmeninio arch. nuotr.

Prieina vadovas prie darbuotojo ir galvoja: „tai kaip gi man šį žmogų sumotyvuoti“: pakelti atlyginimą? Pasakyti gerą žodį? Pagirti? Ką nors duoti ar pasiūlyti?

Jei esame (plačiąja prasme) sveiki, esame motyvuoti. Tai mūsų jėga ir gyvenimiška kompetencija. Turime tikslų, norų ir į juos žengiame. Ateidamas į darbą turiu uždavinį – mažų mažiausiai uždirbti atlyginimą, pasiekti gerų rezultatų, o galbūt ir kažką sukurti, save realizuoti, įgyvendinti prasmingus darbus – patirti prasmę, pasitenkinimą.

Todėl klausimą „kaip motyvuoti darbuotoją“ keisčiau į klausimą „kaip nedemotyvuoti darbuotojo“, nes būtent čia, mano manymu, slypi problemos šaknys.

Svarbiausias veiksnys ir matas – balansas tarp gaunamos naudos, gerų dalykų, ir neigiamų, kurie pradeda trukdyti darbui, kelia nepasitenkinimą bei galiausiai nebeleidžia jaustis motyvuotu, patenkintu darbe.

Stebėdama darbuotojus, suprantu, kad juos demotyvuoti gali nepakankamas atlyginimas, per didelis darbo krūvis, nuolatinė įtampa, prasta komandos atmosfera, monotoniškas darbas, tobulėjimo galimybių stoka, nemalonus vadovo grįžtamasis ryšys, neįvertinimas (laukiamo įvertinimo, pastebėjimo, pagyrimo, padėkos negavimas), neteisybė darbe, tikslų ar aiškios krypties nebuvimas.

Ir čia kyla natūralus klausimas – ar darbuotojas it geibi gėlė, kuri nuo menkiausio skersvėjo sunegaluoja – praranda motyvaciją?

Žinoma, gali būti ir tokių atvejų, tačiau svarbiausias veiksnys ir matas – balansas tarp gaunamos naudos, gerų dalykų, ir neigiamų, kurie pradeda trukdyti darbui, kelia nepasitenkinimą bei galiausiai nebeleidžia jaustis motyvuotu, patenkintu darbe.

Pavyzdžiui, gaunama papildoma nauda (jaukus biuras, sporto klubas ar mokymosi galimybės) nekompensuoja mažo atlyginimo „nuostolio“. Arba didelis atlyginimas neatperka milžiniško darbo krūvio. Arba: tarptautinės kompanijos prestižas nepadengia tos didelės kainos (blogų emocijų, pažeminimo jausmo ar pan.), kurią moku už bjaurų skyriaus vadovo elgesį.

Taigi atsakant į klausimą „kaip motyvuoti“ darbuotoją, pradžioje reikėtų atsakyti į klausimą „kaip jo nedemotyvuoti“ – pasitikrinti, ar viskas mūsų komandoje, mūsų organizacijoje veikia tinkamai, ar nėra darbuotojus demotyvuojančių veiksnių. Šiuo atveju motyvuoti gali reikšti šalinti tai, kas demotyvuoja.

Na o jei kaip vadovas parodote pasitikėjimą deleguodamas svarbią užduotį, pasakote gerą žodį, pastebite nuveiktus darbuotojo darbus, pakviečiate pietų – tai visada malonu.

Visgi reikia pripažinti, kad yra ir kitas žmonių motyvavimo būdas, pavadinčiau jį „meistrišku“. Tai motyvuoti savo pavyzdžiu, autoritetu, parodant įkvepiančią viziją, atskleidžiant darbo prasmę, sukuriant šilumą ir kiekvieno priėmimą. Taip motyvuoja lyderiai, bet tokiam motyvavimui ir darbuotojų reikia brandžių. O kaip lyderiai tai daro? Neklauskit. Kiekviena lyderystės mokykla turi savo aiškinimą. Nebaigtume diskusijos iki savaitės pabaigos!

Dr. Alisa Miniotaitė yra vadovavimo ir lyderystės ekspertė, UAB „Alisa Management Laboratory“ įkūrėja, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Lyderystės programos vadovė

Komentaras skelbtas Žinių radijo laidoje „Lyderio dilema“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis