Dr. Austėja Landsbergienė: Išeiti programą ar išmokyti vaiką?

Sausio 18 dieną Vilniaus savivaldybė pasidalino, kad laimėjo milijoną dolerių „Bloomberg“ miestų iššūkyje paversti miestą atvira mokymosi erdve. Norėčiau pasidžiaugti ir tuo, kad iš 631 miesto buvo atrinkti vos 15! Tai yra, pripažinkime, mažų mažiausiai nuostabu.
Dr. Austėja Landsbergienė
Dr. Austėja Landsbergienė / Asmeninio archyvo nuotr.

Apie tai, kad mokykla turėtų būti „be sienų“ (kalbant metaforiškai), jau kalbama mažų mažiausiai dešimtmetį. Net, sakyčiau, mažų mažiausiai 100-metį, nes apie tai kalbėjo jau Johnas Dewey.

Apie tai, kad reikėtų eiti į parkus, į kepyklas, į bankus, į policiją, į gaisrinę, į įvairiausias ekskursijas su gidais ir t. t. Kodėl? Todėl, kad taip geriausiai IŠmoksta žmogus. Mums patinka istorijos. Jos visada turi emociją, o emocijos – kaip rodo neuromokslininkų (ir ne tik jų) tyrimai – mums turi milžinišką įtaką. Ir tam, ką mes prisimename, ir tam, ką mes išmokstame.

Žinoma, visko taip neišmoksi – kai ką tiesiog reikia imti ir išmokti. Aš mokytojams vis kartoju, kad daugybos lentelę galima ir per projektus išmokti, bet tikrai neverta – būtent tam gaila laiko! Tačiau dažnai Lietuvos mokyklose vis dar pasigendu būtent to klasė-miestas įgyvendinimo.

Kas galėtų padėti, jog tai įvyktų?

Visų pirma – nuolatinė komunikacija. Kaip ten mes sakome – „lašas po lašo“ – tiesa? Antra – lūkestis. Kai kalbu apie lūkestį, šis modelis tinka ne tik mokykloms – jis puikiai tinka visoms organizacijoms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų