Įtraukusis ugdymas, kai įvairaus gebėjimų vaikai mokosi vienoje klasėje drauge, baugina mokytojus, kurie nebuvo ruošti darbui tokiose klasėse. Nėra taip, kad jie nenori. Nėra taip, kad jie netiki. Juos baugina nežinia. Viskas puikiai atrodo konferencijų pranešimuose, tačiau klasėje gali susidurti su sunkiai įveikiamais sunkumais – ir jie ne visada bus susiję su mokytojo(-s) kompetencija.
Pradėkime nuo mokytojo(-s) kompetencijos. Viena yra mokytis apie inkliuziją teoriniu lygmeniu, tačiau visai kas kita, kai į tavo klasę ateina, pavyzdžiui, ADHD turintis vaikas. Nes kiekvienos klasės dinamika yra vis kita. Vaikas – vėl vis kitoks. Man pačiai, kaskart į klasę atėjus vaikui, kurio elgesys trikdo ar trukdo – reikėdavo labai daug ką pergalvoti: nuo klasės baldų sustatymo iki klasės valdymo. Naujam mokytojui klasės valdymas – tą jau galiu drąsiai teigti – yra vienas didžiausių iššūkių.