Dr. Austėja Landsbergienė: Ko reikia, kad įtraukusis ugdymas būtų sėkmingas?

Anądien Šiauliuose buvo organizuota konferencija „Įtraukusis ugdymas – ar tikrai kiekvienas vaikas turi išmokti „traukti šaknį“, į kurią susirinko daugiau nei 400 specialistų, kuriems rūpi. Kartais man atrodo, kad mes pastarąjį 10-metį – o gal ir ilgiau – daug laiko leidome diskutuodami, kaip įtraukųjį ugdymą vadinti ir mažiau diskutuodami (aš nekalbu apie profesionalų ratelius, aš kalbu apie visuomenę) apie tai, kaip tai vyks Lietuvos, mokyklos, klasės, konkretaus mokinio lygmeniu.
Dr. Austėja Landsbergienė
Dr. Austėja Landsbergienė / Asmeninio archyvo nuotr.

Įtraukusis ugdymas, kai įvairaus gebėjimų vaikai mokosi vienoje klasėje drauge, baugina mokytojus, kurie nebuvo ruošti darbui tokiose klasėse. Nėra taip, kad jie nenori. Nėra taip, kad jie netiki. Juos baugina nežinia. Viskas puikiai atrodo konferencijų pranešimuose, tačiau klasėje gali susidurti su sunkiai įveikiamais sunkumais – ir jie ne visada bus susiję su mokytojo(-s) kompetencija.

Pradėkime nuo mokytojo(-s) kompetencijos. Viena yra mokytis apie inkliuziją teoriniu lygmeniu, tačiau visai kas kita, kai į tavo klasę ateina, pavyzdžiui, ADHD turintis vaikas. Nes kiekvienos klasės dinamika yra vis kita. Vaikas – vėl vis kitoks. Man pačiai, kaskart į klasę atėjus vaikui, kurio elgesys trikdo ar trukdo – reikėdavo labai daug ką pergalvoti: nuo klasės baldų sustatymo iki klasės valdymo. Naujam mokytojui klasės valdymas – tą jau galiu drąsiai teigti – yra vienas didžiausių iššūkių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų