„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2022 10 20

Dr. Austėja Landsbergienė: Kodėl svarbu ugdyti kiekvieno vaiko lyderystę?

Praėjusi Boso diena privertė susimąstyti apie lyderystę. Ar mes turime lyderystę mokyklose? Klasėse? Ar vaikai mato lyderius, kuriais norėtų sekti? Galų gale, ne tik norėtų, bet ir būtų verta? Norėtume, kad sektų?
Austėja Landsbergienė
Austėja Landsbergienė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lyderystę – ypač kai kalbame apie lyderystės ugdymą – dažnai suprantame per siaurai. „Oi“, – sako tėvai, – „nenoriu aš jokio čia vadovo auginti, ir taip jų per daug!“

Lyderystė, mano giliu įsitikinimu, yra ir plačiau, ir svarbiau nei (tik) vadovavimas. Žmogus gali būti vadovas, bet visai ne lyderis. Kita vertus, kiekvienas mūsų turime didžiulį potencialą būti lyderiu kasdienybėje, bet nebūtinai imamės lyderystės, nes ji – ir didelė atsakomybė, kurią ne kiekvienas esame pasiruošę nešti.

Tad kaip ugdyti tą lyderystę?

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Globėjų diena Kaune
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Globėjų diena Kaune

Visų pirma, mokykime ir skatinkime vaikus prisiimti atsakomybę už savo ugdymo(si) patirtis. Atsakingi už savo ugdymąsi mokiniai rečiau užduoda klausimą „kam man to reikės?“, jų elgesys klasėje geresnis, galiausiai, supranta, kad ir rezultatas priklauso nuo jų įsitraukimo ir pastangų, o ne vien nuo tėvų ir / ar mokytojų.

Visų antra, kai sakau „ugdymo patirtis“, tai turiu omeny visas patirtis: ir būrelius, ir tarpusavio santykius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų