Henrikas Vaitiekūnas: Kodėl nebenoriu į Graikiją?

Pradėsiu iš tolo. Kodėl jūs, panosėje matydami braškes po šešis litus ir penkiasdešimt centų, po nedidelių dvejonių pasirenkate tas, kurios truputį mažiau gražios ir dvigubai brangesnės? Kodėl važiuoju į pustrečio karto brangesnį servisą ir nenoriu prisiminti senojo automobilių meistro Rolando?
 

O todėl, kad tos braškės – lietuviškos. Ir jūs vertinate prekinį ženklą. Ir dar todėl, kad negaliu pamiršti, kaip amžinai tepaluotas Rolandas išterliojo mano automobilio sėdynes.

O dabar – prie esmės: Ogilvy tyrimų ir plėtros centro duomenimis, tos reklamos, kurios žmonėms patinka, padeda parduoti keturiskart daugiau, nei tos, kurios erzina.   

Labai erzinančios reklamos pavyzdį šiomis dienomis pateikė televizija, kuri pranešė vasaros metu transliuosianti visai naują (?) realybės šou „Pirmas kartas su žvaigžde“.

Lietuvos žiūrovas nėra kvailas. Jis puikiai suvokia, kad tai – į gražų popierėlį suvyniota „Novaturo“ reklama. Ir nieko čia naujo: mačiau tokią laidą ir pernai. Taip pat prieš atostogų metą.

Bet tuomet tikrai į kelionę ruošėsi paprasti Respublikos piliečiai, o oro uoste – kad televizijai ir jos žiūrovams įdomiau būtų – su jais susitikdavo ir keliaudavo visokie juokingi ir visai nepiktai žvaigždėmis vadinami žmogučiai. Na, pavyzdžiui, koks dainos apie dviratuką atlikėjas. Jis buvo storas, nerangus, mėgo už dyką išgerti ir įkūnijo beveik standartinį lietuvį. Ir todėl visa tai buvo netgi truputį  juokinga.

Maniau, kad taip bus ir šią vasarą. Bet nebuvo. Vietoje paprasto žmogučio į oro uostą išsiruošė paprasta moteriškė, vaidinanti  nejuokingų anekdotų atlikėją valytoją Sidoniją.

Negi jau tokios dabar Lietuvoje žvaigždės? – paklausiau savęs. Ir po 30 sekundžių supratau, kad klydau. Mat pati Sidonija pradėjo garsiai mąstyti, su kokia žvaigžde ją likimas suves. Tikėjosi Radžio.

Bet vietoj Radžio oro uoste jos laukė Raisa Šarkienė. Neišprususiems paaiškinu: tai ta ponia, kuri televizijose pasakojasi, kad jau turėjo septynis vyrus, o dabar ieško aštunto. Kitų jos nuopelnų nežinau.

Susipjovė močiutės dar pakely į Svajonių Šalį. „Pažiūrėk į save veidrodyje, tada galėsi bendraut su manim“, – sakė Sidonijai Raisa. „Mano vyras tave kad užlenktų, tu savaitę neatsikeltum“, – sakė Raisai Sidonija.


Šioje laidoje Sidonija dar šoko „viščiukų šokį“. Šioje laidoje dar jos  viena kitos klausinėjo, ar žiurstą čia, Graikijoje,  pirkti ar kokį vibratorių?
 

Šioje laidoje Sidonija dar šoko „viščiukų šokį“. Šioje laidoje dar jos  viena kitos klausinėjo, ar žiurstą čia, Graikijoje,  pirkti ar kokį vibratorių?

Ir apie kelionę, kurią joms „Novaturas“ dovanojo,  pasisakė: „Tai jau pavezlo... Prastumsim dūrą.“

Šiaip jau su redaktoriumi esu sutaręs, kad rašysiu apie televiziją. Bet gi vasara už lango: teeina tos televizijos kūliais! Tegu rudeniui – naujam sezonui ir rinkimams ruošiasi! Ne apie jas šiandien, o apie  muziką užsakiusius: apie „Novaturą“.

Na, nenoriu aš į Graikiją su tokia kompanija! Su „babuškomis“, kurios viešbučio administracijai iškart prisistato rusėmis. Kurios sako „čemodan“, „pavezlo“ ir  kaip skerdžiamos rėkia balkone.

Noriu prekinio ženklo, kuriuo galėčiau pasitikėti. Ir Lietuvos žvaigždę prie gretimo staliuko man visai patiktų matyti. Tik  ne Sidoniją! Ir ne Raisą!

Kodėl iš gretimo balkono –  į Graikiją atskridęs – aš turėčiau girdėti, kaip 56 metų moteriškė iš Lietuvos svajoja nusipirkti vibratorių?

„Jūs visada būsite jus supančių žmonių lygyje“, – teigia tas pats pasauly autoritetu pripažintas reklamos specialistas D.Ogilvy.

Bet „Novaturas“  ne tik Ogilvy neskaitė -  jis pamiršo pagrindinį reklamos dėsnį: ką bereklamuotum, ledus už litą ir trisdešimt centų, ar „Mercedes“, verslas turi būti tik pirmos klasės! Metodai – tik pirmos klasės!

Argi Graikija kalta, kad į ją nenoriu?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis