Jokios kelionės iš „Fresh Travel“ (prekės ženklas „Plius Travel“) ar kitos įmonės nesu įsigijusi, tačiau esu pikta. Ir tuojau paaiškinsiu, kodėl pyktelėti ant Turizmo departamento turėtumėte ir jūs. Jam po nosimi bankrutuoja jau nebe pirmas kelionių organizatorius ir pasitikėti VTD tampa vis sunkiau.
Daugiau nei prieš savaitę „Plius Travel“ klientai piktinosi bendrovės paslaugomis – nuvykę į Egiptą jie buvo priversti laukti viešbučio kambarių, nes jie klientams buvo neparuošti. Tuomet kreipėmės į VTD, prašydami komentaro tiek dėl šios situacijos, tiek apskritai dėl „Plius Travel“ veiklos. Jokių nerimo ženklų VTD prieš savaitę nematė ar bent jau neišsidavė matantis, nors bendrovė keliones jau išpardavinėjo pusvelčiui, – jeigu klientai perka paskutinės minutės kelionę, turėtų ir kelti mažesnius reikalavimus.
Praėjo savaitė. „Plius Travel“ prekės ženklą valdančios „FreshTravel“ direktorius Gediminas Kerys pranešė, kad nuo penktadienio ryto bendrovės veikla yra sustabdyta dėl apyvartinių lėšų stokos. Laba diena, gerbiamas Juozai Raguckai, kuris laikinai sėdite VTD vadovo poste. Jame, beje, neseniai sėdėjo Raimonda Balnienė, pražiopsojusi „Go Planet Travel“ bankrotą.
Spalio 3 dieną baigėsi R.Balnienės kadencija. Tačiau iš VTD ji niekur nedingo. Nors man norėtųsi, kad ir ji, ir turbūt visi VTD darbuotojai kaip koks nepasisekęs Seimas būtų paleisti išsivaikščioti.
Birželio mėnesį užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ dėl 4 mln. Lt skolos nutraukė sutartį su kelionių organizatoriumi „Go Planet Travel“. Bendrovė bandė spardytis, ieškoti kito vežėjo. Tuo metu VTD reiškė susirūpinimą. To neužteko, kad „Go Planet Travel“ išgyventų. Bankroto specialisto Martyno Laivio šešėlio persekiojama įmonė žlugo, kurortuose strigo šimtai turistų. Žinia it lietus iš giedro dangaus.
Iš Turizmo departamento reikalauju atsakomybės už aplaidumą. Jo darbuotojai sugebėjo sukurti rinkoje tokią atmosferą, kuri turistams primena rusišką ruletę.
Jeigu atvejis būtų vienkartinis, galėtume kalbėti apie nevykusias įmones, bet man burnoti ant „Fresh Travel“ net nesinori – dirbo kaip mokėjo. Nebemoka, nebedirba. Bet iš Turizmo departamento reikalauju atsakomybės už aplaidumą. Jo darbuotojai sugebėjo sukurti rinkoje tokią atmosferą, kuri turistams primena rusišką ruletę. Ar išdrįsite dabar pirkti sau poilsinę kelionę kitam pavasariui? Ar nebijote užstrigti kur nors Turkijos oro uoste?
Ar pasitikite „Tez Tour“, turinčia problemų Rusijoje? Šią savaitę Rusijos „Aeroflot“ kaltino „Tez Tour“ didelėmis skolomis ir buvo kelioms dienoms sustabdžius priėjimą prie bilietų rezervavimo sistemos. Skaitytojai vienas po kito siuntė man nuorodas į Turkijos ir Rusijos žiniasklaidą apie neva Turkijoje užsidarantį „Tez Tour“ biurą, porą mėnesių nemokamus atlyginimus.
Ir vėl kreipiausi į VTD. Ir ką? Informacijos apie tokius gandus neturi, sakė man J.Raguckas. Ir patarė: „Manytume, kad jūsų klausimą turėtų pakomentuoti bendrovės Rinkodaros vadovė...“ Nes su Lietuva galimai klausimas nesusijęs, mat.
Nesusijęs tai nesusijęs. Bet kaip dabar keliautojas gali tikėti vien tik „Tez Tour“ pasakymu, kad prieš juos taikomos juodosios technologijos? „Snoro“ savininkai irgi kalbėjo apie visokius šamanus. Bet Lietuvos bankas niekada manęs nepasiuntė prašyti komentaro paties „Snoro“.
O, kai pagalvoji, kelionių organizatoriai yra taip pat svarbūs kaip ir bankai. Tik banko bankroto atveju savo tūkstantį ar du atgausiu nesunkiai, ir tai mane gąsdina mažiau nei tikimybė be paso laukti malonės Turkijos viešbučio fojė, kaip kad laukė „Go Planet Travel“ klientai.