Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paulius Sviklas: Pasiaukokite dėl ekologijos – parduokite karvę ir nusipirkite „Porsche“

Kaip susiję „Porsche“ automobiliai ir karvės? Taip, kaip ir visas transportas susijęs su agrokultūra – tarša. Karvės, kaip ir automobiliai, yra vienos didžiausių anglies dvideginio gamintojų pasaulyje, o šios dujos, dar žinomos kaip CO2, ardo ozono sluoksnį ir tiesiogiai prisideda prie to, kad vasarą vis dažniau tenka kelnes iškeisti į šortus.
Paulius Sviklas
Paulius Sviklas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Viena karvė per dieną vidutiniškai išmeta 12 kilogramų CO2 dujų, tad kelis šimtus karvių turintis ūkininkas per savaitgalį gamtai padaro daugiau žalos nei F-1 lenktynės.

Ta proga Europos Komisija siutina automobilių gamintojus vis griežtėjančiais reikalavimais mažinti transporto priemonių CO2 emisiją, o ūkininkams tuo pat metu ji dalija dosnias išmokas.

Automobilių gamintojai nesnaudžia ir kiekvieną dieną tobulina variklius, išmetimo sistemas ir taip mašinos tampa ekonomiškesnės – vartojančios mažai degalų. Bent jau teoriškai – tam, kad „ant popieriaus“ viskas atrodytų gražiai ir baltąsias meškas po kelių metų būtų galima sutikti ne tik zoologijos sode.

Šiandien „Toyota Prius“ asocijuojasi su ypač ekologišku ir nuobodžiu automobiliu.

Automobilių gamintojų kuriami benzininiai ir dyzeliniai varikliai kiekvieną dieną tampa vis labiau ekologiški, tačiau prieš dvidešimt metų jie atrado naują būdą, kaip daryti mašinas ekologiškomis – prie benzininio variklio prijungti elektrinį.

Tada automobilis važiuoja vartodamas benziną ir elektrą, o tai reiškia, kad jis vartoja mažiau degalų. Tokį junginį turintys automobiliai vadinami hibridais.

Ačiū „Toyota“, kad pirmoji pristatė tokią sistemą serijiniame automobilyje, kurį pavadino „Toyota Prius“. Šiandien „Toyota“ gavo atpildą – tas pats „Prius“ automobilių gerbėjams visame pasaulyje asocijuojasi su nuobodžiausia transporto priemone pasaulyje, už kurią net arklio traukiama karieta yra smagesnė.

Nepaisant įvairiausių nuomonių, „Toyota Prius“ vardas labai stipriai siejamas su ekologija. Mada vaizduoti ekologišką ir apie žalią ateitį mąstantį žmogų atsirado prieš daugiau nei dešimt metų ir pagrindinis to iniciatorius – būtent „Toyota“.

Tarp ekologiškiausių Ženevos automobilių parodos automobilių puikuojasi keli „Porsche“ modeliai.

Šiandien situacija kita – ekologijos normos pasikeitė. Ženevos automobilių parodoje dalijami lankstinukai, kuriuose išvardyti ekologiškiausi čia pristatomi automobiliai – visų jų CO2 emisija neviršija 95 g/km.

Iš viso čia beveik šimtas skirtingų modelių, kurių arklio galių skaičius nesiekia šimto, o degalų sąnaudos – mažesnės nei 5 l/100 km. Tarp šių automobilių – penki „Toyota“, trys „Kia“, net dešimt „Citroen“ ir net trys „Porsche“.

Ne, automobilių pasaulyje perversmas neįvyko – „Porsche“ vis dar yra labai greitų ir sportiškų automobilių gamintojas. Tik jie gudrauja, kaip ir „Volvo“, „Mercedes-Benz“, „McLaren“ ar „Koenigsegg“.

Šie gamintojai sukūrė vadinamuosius „Plug-in“ hibridus: automobilius, kurie turi galingus benzininį ir elektrinį variklius, tačiau gali būti įkrauti iš elektros lizdo. Tai leidžia jiems naudojantis vien elektra nuvažiuoti 30-40 kilometrų ir, pagal Europos Komisijos reikalavimus, būti labai ekologiškais – važiuodamas elektra automobilis juk neišmeta nė gramo CO2.

Bet drauge šie automobiliai gali turėti labai galingus benzininius variklius, kurie, prisidedant elektriniam, iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 3-4 sekundes.

Galingo „Plug-in“ hibrido pirkėjas laimingas, nes mašina – labai greita, o Europos Komisija taip pat laiminga, nes automobilis teoriškai yra ekologiškas.

Pavyzdžiui, „Porsche 918 Spyder“ „ant popieriaus“ reikia įveikti 170 kilometrų per dieną, kad jis aplinką terštų tiek, kiek viena karvė ir į aplinką išmestų 12 kg anglies dvideginio. Tai būtų 60 tūkst. km per metus – tiek įveikia mažai kas, tad galima daryti išvadą, jog „Porsche 918 Spyder“ yra labiau ekologiškas už karvę. 

Vieną kilometrą nuvažiavęs „Porsche“ oficialiai išmeta 70 gramų CO2 dujų ir, vėlgi „ant popieriaus“, šis 875 AG išvystantis vienas greičiausių automobilių pasaulyje yra labiau ekologiškas nei paprastas hibridinis „Toyota Prius“. 

Kas sakė, kad automobilių pramonėje nebūna stebuklų?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais