Tomas Balžekas. O kas toliau?

Šis komentaras apie mus, „15min grupę“, apie tai, kur mes einame, kaip mąstome, ko siekiame. Šis komentaras apie žiniasklaidą Lietuvoje ir mūsų vaidmenį Lietuvos žiniasklaidoje.
Tomas Balžekas
Tomas Balžekas / Roberto Riabovo / BNS nuotr.

Kaskart, kai viešai pranešame apie „15min grupės“ naujienas, sulaukiu ne tik sveikinimų, bet ir klausimų: įspūdingai judate į priekį, o koks viso to tikslas?

Mes, 15min grupės komanda, esame išsikėlę aiškų tikslą – sukurti stipriausią lietuviško kapitalo žiniasklaidos grupę. Po savo skėčiu jau sujungėme 11 stiprių, lyderiaujančių žiniasklaidos prekės ženklų. Ir neslepiame – norime sujungti jų dar daugiau.

Svarbus ne pats skaičius. Norime, kad šios grupės akcininkai liktų lietuviai – tie, kuriems rūpi Lietuva ir tai, kad žiniasklaida turėtų skaidrius veikimo principus, tvirtą stuburą, aiškias vertybes, drąsą, patikimą diversifikuotą pajamų modelį.

Būtent todėl beveik prieš metus išsipirkome visas „15min grupės“ akcijas iš ligtolinių partnerių estų.

Kodėl šiemet įsigijome M-1 radijo stočių grupę ir kodėl žiniasklaida apskritai jungiasi į didesnes grupes? Paaiškinti nesunku. Pirmiausia – taip veikti efektyviau. Tarp panašių bendrovių yra nemažai sinergijų, galima lengviau pasiekti didesnes vartotojų auditorijas, joms pasiūlyti įvairesnio turinio. Žinoma, taip veikiant galima uždirbti daugiau, nes reklamos klientui galima pasiūlyti daugiau auditorijos iš vienų rankų, geresne kaina.

Turėdami stipresnį ekonominį pagrindą galime sukurti daugiau naujų produktų ar paslaugų mūsų vartotojams. Ir galime daugiau skirti neatsiperkantiems, bet visuomenei svarbiems projektams, tokiems kaip tiriamoji žurnalistika, kultūros lauko žurnalistika ar šviečiamieji projektai.

Antroji žiniasklaidos konsolidacijos priežastis yra mūsų konkurencinė aplinka. Mes daug mažiau konkuruojame vidaus rinkoje, nei konkuruojame su globaliomis platformomis, tokiomis kaip „Google“, „Facebook“ ar „Tik Tok“. Jos pasiima vis didesnę Lietuvos reklamos rinkos pinigų dalį iš žiniasklaidos, jos neleidžia mums augti, nes nustato žemus reklamos kainų standartus.

Su tokiais konkurentais kovoti galima tik vienijantis, jungiantis ir bendrai visiems palaikant mūsų žiniasklaidos lietuviškumą. Padėti kovoti su globaliais konkurentais turi ir įstatymų leidėjai – jie turi suprasti lietuviškos žiniasklaidos svarbą.

Visa internetinė žiniasklaida pasaulyje ir Lietuvoje deda labai daug pastangų, kad pakviestų žmones prenumeruoti jų turinį. Kai vartotojas balsuoja savo pinigine, jis yra reiklesnis, atidesnis, labiau įsitraukęs. Tai matydami galvojame, kaip dar labiau atliepti prenumeratorių lūkesčius ir augti tvirčiau ir sparčiau. Ir mums sekasi – per pastaruosius metus mokama skaitmeninė prenumerata augo 115 proc.

Mes tikime, kad šis lūžis pajamų modelyje turės labai didelę reikšmę ateities žiniasklaidos kokybei ir verslo tvarumui, suteiks naujų galimybių augti ir stiprėti, atlaikyti globalių žaidėjų konkurenciją.

Taip, dar turėsime nueiti kelią edukuodami visuomenę apie prenumeruojamą žiniasklaidą. Bet neabejojame, kad po kelerių metų prenumeruoti žiniasklaidą bus visiškai įprasta.

Mes, kaip piliečiai ir valstybė, galime ir turime įdėti savo indėlį į kokybiškos informacinės erdvės kūrimą, pliuralizmo užtikrinimą, melagienų demaskavimą. Tai padaryti galime tik turėdami tvirtą, nepaperkamą žiniasklaidą.

Vedami šios misijos stiprinsime savo žiniasklaidos turinį ir investuosime į skaitmeninius produktus pasitelkdami geriausius savo srities talentus ir patyrusius partnerius. Apie tai išgirsite, ir greitai.

Ačiū visiems, kurie tikite ir palaikote šiame kelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis