Žmonės klaidingai įsivaizduoja, kad kiekviena valstybinė institucija be vargo gali gauti kiekvieno piliečio kontaktus. Iš tikrųjų gi, kol žmogus savo kontaktinių duomenų nepateikė pats, jos žinoti niekas negali.
Išvažiuodami mokytis ar nuomodamiesi būstą žmonės dažnai nepakeičia gyvenamosios vietos deklaracijos ir, nors gyvena jau naujoje vietoje, vis dar būna registruoti ten, kur gyveno prieš 5 metus. Na, o tikimybė atspėti žmogaus elektroninio pašto adresą yra panaši kaip laimėti milijoną.
Žmonės klaidingai įsivaizduoja, kad kiekviena valstybinė institucija be vargo gali gauti kiekvieno piliečio kontaktus.
Taigi dažnu atveju „Sodra“, norėdama žmogui pranešti aktualią informaciją, įspėti apie numatomus įstatymų pasikeitimus, išmokų mokėjimo naujoves, to negali padaryti, nes neturi gyventojų kontaktų. Pastaruosius palikti kiekvienas gyventojas gali prisijungęs prie savo asmeninės „Sodros“ paskyros gyventojui.
Kodėl gyventojui naudinga „Sodrai“ pateikti savo kontaktus?
- „Sodra“ informuoja ir apie svarbius teisės aktų pasikeitimus išmokų ir įmokų klausimais;
-
Susirgus ir ketinant imti nedarbingumą „Sodros“ teikiama informacija gali būti itin naudinga. El. paštu ar kitu pasirinktu būdu gyventojui pranešama apie nedarbingumo pažymėjimo išdavimą bei ligos išmokos skyrimą arba ne. Apie darbuotojui išduotą nedarbingumo lapelį informuojamas ir darbdavys – draudėjas;
-
Besilaukiančią moterį „Sodra“ informuoja apie teisę kreiptis dėl nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimo išdavimo. Taip pat suteikiama informacija, kada bus priimtas sprendimas dėl išmokos skyrimo, dėl kokių priežasčių ji gali būti neskiriama ar sprendimas atidėtas;
-
Tame pačiame pranešime „Sodra“ pateikia ir daugiau informacijos – apie teisę į atostogas bei išmoką tėčiams, galimybę imti vienų arba dvejų metų atostogas, o antraisiais metais pasirinkti, kuris iš tėvų gaus išmoką;
-
„Sodra“ apdraustiesiems praneša ir dėl ligos, dėl nelaimingo atsitikimo darbe, profesinės ligos išmokų, netekto darbingumo vienkartinių ar periodinių draudimo išmokų apdraustajam mirus skyrimą bei mokėjimą;
-
Gyventojas informuojamas ir tada, jei susidarė privalomojo sveikatos draudimo įsiskolinimas. Žmogus informuojamas apie galimybę padengti įsiskolinimą arba atidėti mokėjimą;
-
„Sodros“ informacija aktuali ir netekusiems darbo – apdraustasis informuojamas apie nedarbo išmokos skyrimą arba priežastis, kodėl ji neskiriama;
-
Itin naudinga informacija pateikiama ir senjorams. Prieš pat sulaukdami pensinio amžiaus, jie gauna tam tikrą instrukciją, kokius veiksmus turi atlikti norėdami gauti pensiją. Informuojama ir apie pensijos skyrimą;
-
Taip pat „Sodra“ informuoja gyventojus ir apie svarbius teisės aktų pasikeitimus išmokų ir įmokų klausimais. Tobulinant gyventojų informavimą ir plečiant jų žinias apie socialinį draudimą, nuolat ieškoma būdų, kaip kuo paprasčiau ir patogiau pateikti informaciją. Palikę savo duomenis ateityje aktyviai gausite informaciją;
-
Mirus apdraustajam „Sodra“ artimuosius informuoja apie teisę į našlaičio pensiją;
-
Nors kartą prisijungęs prie asmeninės paskyros, žmogus į ją gauna visus priklausančius pranešimus, tačiau, norint juos pamatyti, reikia prisijungti. O palikus savo kontaktus ir nurodžius, kad jais turėtų būti siunčiami pranešimai, visi jie atkeliaus nurodytais kanalais ir nereikės bijoti laiku nepastebėti svarbios informacijos.
Palikti „Sodrai“ savo kontaktus ir pasirinkti sau patogiausią informavimo būdą galite prisijungę prie asmeninės „Sodros“ paskyros.