2021 11 22

15/15: ar verta pasitikrinti antikūnų testu prieš apsisprendžiant revakcinuotis?

Lietuvoje pradėjus revakcinuoti trečia doze daugeliui kyla klausimas, ar prieš tai verta išsitirti antikūnus. Praėjusią savaitę atsirado galimybė sustiprinančiąja doze skiepytis ir po 4 mėnesių. Lietuvoje vakcinavimo procesas vėl išjudėjo, o vakcinavimo centruose susidarė eilės: ar būtina registruotis iš anksto? Į šiuos klausimus atsakė portalo 15min videolaidos „15/15“ svečiai.

Laidos 15/15 pašnekovai – Nacionalinio vėžio instituto onkoimunologas dr. Marius Strioga bei Vilniaus savivaldybės vakcinacijos koordinatorius Kipras Krasauskas.

– Gerbiamas Mariau, skaitau, ką kalba kiti jūsų kolegos. Štai, pavyzdžiui, profesorius Vytautas Usonis „Lietuvos rytui“ sako, kad sveikam žmogui pagrindinis kriterijus sprendžiant dėl revakcinacijos yra laikas nuo pirminio pasiskiepijimo ir papildomi antikūnų tyrimai prieš skiepijimąsi nėra reikalingi. Tai kaip čia yra? Kuris kelias yra teisingiausias?

– Na, primygtinio reikalavimo ar rekomendacijos tokios nėra. Jeigu žmonės priklauso didesnei rizikos grupei arba jeigu yra „Astra Zeneca“ vakcina skiepyti – tai galima daryti ir po 4 mėnesių. Visiems žmonėms tai galima daryti ir po 4 mėnesių, bet čia labiau aktualu didesnės rizikos žmonėms.

Antikūnų testas iš tiesų nėra toks, kad jis būtų rekomenduojamas. Jis daugiau skirtas tiems žmonėms, kurie abejoja, ar jiems jau reikia ar nereikia, kuriems įdomu. Kurie nori pagal kažkokį kriterijų – na, sakykime – objektyviau įsivertinti riziką. Tada tokiu atveju galima tą antikūnų tyrimą atlikti.

Esmė yra ta, kad tikslių verčių, nuo kurių mes jau galėtume sakyti, kad imuninis atsakas yra pakankamas arba iki kurios jis jau nepakankamas, nėra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis