Koks pergalės receptas? Kuo ypatingas jų vairuojamas „Civic“? Ir koks jausmas prieš daugiatūkstantinę auditoriją iškelti pergalės taurę į orą? Ar praeitų metų ralio čempionas N4 klasėje nesugalvos „persimesti“ į žiedą?
Į šiuos ir Jūsų atsiųstus klausimus atsakė vienas nugalėtojų komandos narys – Martynas Samuitis. Jis į 15min.lt redakciją buvo užsukęs trečiadienį.
Konferencija prasideda
– Mes žinome, kad kiekvienas lenktynininkas starto metu tikisi nugalėti. Ar pats startuodamas tikėjai pergale? (Žilvinas)
– Visi, susirinkę į lenktynes, tiki pergale – nėra tikslo važiuoti be tikslo nugalėti. Penktadienį vakare, po kvalifikacijos, prie manęs priėjo Živilė ir uždavė kelis klausimus – ji paklausė, apie kokią vietą svajoju. Atsakiau, kad apie pirmą – ji nusišypsojo. Pridėjau, kad bent jau penktos tikrai tikimės, o tiksliai pamatysime kitądien.
– Ar lenktynėse buvo momentų, kai jautei baimę? (Renata)
– Tikrai ne, baimės niekada nejaučiau. Gal pirmąjį savo ralio sezoną.
– Atskleisk, kas po „Civic“ kapotu? Kuo jis toks stebuklingas? (GAZAS.LT)
– Dviejų litrų „Mugen“ variklis su geru resursu. Ilgas dvejų metų mūsų mechanikų darbas padėjo pasiekti rezultatų. Prie kiekvieno automobilio mazgo yra pridėta ranka – tiek prie pakabos, tiek prie kitų mazgų. Automobilį matę kitų šalių inžinieriai taip pat buvo nustebę – visiems matytiems žmonėms mūsų kūrinys paliko įspūdį.
– „Spyker“ – gera mašina, jei sugebėjo pralaimėti „Honda“?
– Lenktynėse visi lygūs. Šiai komandai pritrūko sėkmes. Su „Spyker“ važiuoti nėra tekę – bet kažkada bandžiau „Porsche 911 GT3“ automobilį. Norėčiau tokį automobilį išbandyti lenktynėse, tačiau dabar labiau koncentruojuosi į ralį. Jeigu Lietuvoje vyktų daugiau žiedinių lenktynių, be abejonės, norėčiau dalyvauti ir jose.
– Ar „Omnitel 1000 km lenktynėse“ būtinos „pupytės“? Ar jos netrukdo lenktynininkams susikaupti? (Rokas)
– Žinoma, kodėl gi ne? Visame pasaulyje autosporte jų būna pilna, nemanau, kad mes turėtume būti skirtingi. Ar netrukdo? Na, nebent vyresnio amžiaus lenktynininkams (juokiasi).
– Ar „Omnitel 1000 km lenktynės“ yra labiau komercinės, ar sportinės? (Mindaugas)
– Manau, labiau komercinės – taip yra visoje Europoje, ir tai yra normalu.
– Lenktynių teisėjas Gražvydas Smetonis teigė, kad šių lenktynių ateitis – Le Mano 24 valandų lenktynių kopija. Ar įmanomas toks dalykas Lietuvoje? (Arūnas)
– Manau, kad taip – ateityje šios lenktynės turi plėstis. Ir tam yra viskas ko reikia. Reikia tik daug dirbti.
– Kaip siūlytumėte patobulinti patogumą žiūrovams „Omnitel 1000 km lenktynių“ stebėjimui? (Jaunius)
– Šiemet žmonėms sutrukdė lietus – ankstesniais metais žiūrovų būdavo daug aplink visą trasą. Šiemet dėl prasto oro jie buvo labiau susispaudę pagrindinėse zonose. Manau, šios lenktynės vis tik yra labai vykęs renginys.
– Kaip sekasi komandoje draugauti su Arūnu Gransku? Draugaujat, nesimušat? (Mykolas)
– Tikrai nesipykstame. Tiesiog nėra dėl ko – kiekvienu aspektu sutariame. Nėra net kalbėti ką nors apie bet kokius mūsų nesutarimus. Visus anksčiau buvusius incidentus esame pamiršę. Turime savo nuomonę šiuo klausimu.
– Kodėl pasirinkote automobilių sportą? Ar daug adrenalino iš jo gaunate?(Veronika)
– Adrenalino šiame sporte man nėra jau seniai. Tai man – tarsi hobis, gerai leidžiu laiką, darau tai, kas man patinka. Nuo vaikystės esu „prie technikos“, tad vieną kartą pabandžius, taip ir nebesustojau.
– Saulės ralį, kuriame patyrei nesėkmę, viename interviu pavadinai durnių sportu. Ką turėjai omenyje? (Milda)
– Turėjau omenyje, kad šiame sporte yra dideli pinigai, o kai nepasiseka, turi viską stebėti iš šalies atsistojęs ant kalniuko. Raliui rengiesi, ruošiesi, o nepasisekus jautiesi beviltiškai. Tai man nėra priimtina. Ralis tikrai nėra kvailas sportas, tokiu jį pavadinau nebūdamas labai geros nuotaikos.
– Savo buvusį automobilį pardavei Kvaraciejui, kuris jį pakrikštijo stogu. Gal jam išties kažkas negerai? (Skaistė)
– Ne, su automobiliu čia tikrai nėra susiję. Kvaraciejus tame ralyje tiesiog nepastebėjo teisėjų įspėjamųjų ženklų ir toliau lėkė lenktyniniu režimu. Buvo ir bus dar daug kvailų situacijų lenktynėse, kurios baigsis ir geriau, ir blogiau. Rokui viskas baigėsi gerai. Automobilis apgadintas nesmarkiai, jau parengtas 300 ežerų raliui.
– Pats startuosi 300 ežerų ralyje? (Rimas)
– Taip. Bet automobilio dar neatskleisiu. Ateityje planuoju lįsti į R4 klasę – tai bus „Mitsubishi“ automobilis. Bet čia planai kitiems metams. (R4 klasė yra FIA patvirtinta klasė, pagal kurią parengti automobiliai yra kiek greitesni, kiek lengvesni nei N4 klasės, red.past.)
– Kokia jūsų sportinių automobilių istorija? (Andrius)
– Pirmas mano automobilis – „VW Golf“, praėjusiame amžiuje. 2006 metais važiavau „Ford Focus“ automobiliu, kurį po vieno ralio turėjome priduoti į metalo laužą. 2007 turėjau „Subaru Impreza“, o tada nusprendžiau pereiti prie „Mitsubishi“. Kartą paragavęs negali sustot.
– Kaip susipažinai su dabartiniu šturmanu Ramūnu Šaučikovu? (Svetlana)
– Su juo susipažinome per Joną Dereškevičių. Ramūnas buvo baigęs savo sportinę karjerą, tad nebenorėjo vėl lįsti į ralį, sakė per daug avarijų. Tačiau įkalbėjau ir pabandėm. Bandymas tęsiasi iki šiol. Tiesa, po mūsų pirmojo ralio Ramūnas sakė, kad buvo labai baisu.
– Teko išbandyti daugiau autosporto šakų? (Saulius)
– Teko bandyti motokrosą. Daugiau nesugebėčiau aprėpti – užtenka ir ralio bei kartais papuolančių žiedinių lenktynių. Bet motokrosas – labai smagus sportas.
– Kuris ralio etapas yra labiausiai laukiamas? (Živilė)
– „300 lakes rally“, be abejonės. Pats geriausias ralis Lietuvoje.
– Kiek kainuoja ralis Lietuvoje? Žiedas? (Edvinas)
– Daug. Kiekvienos varžybos gali kainuoti keliasdešimt tūkstančių. Vienas ralio etapas teoriškai kainuotų apie 10 tūkst., dalyvavimas „Omnitel 1000 km lenktynėse“ – keliasdešimt. Tačiau į kiekvieną atvejį reikia žiūrėti atskirai ir jokios apatinės ar viršutinės ribos čia nėra. Tačiau ir ralyje galima išsiversti pigiau, yra begalė to pavyzdžių. Yra, vadinama, B lyga, kurioje gali patirti daug sportinių emocijų neišleidęs krūvos pinigų.
Kiekvienai progai pasitaikius turiu padėkoti ir rėmėjams. Be jų niekas nevyktų. Džiaugiuosi, kad yra šiam sportui prijaučiančių žmonių, kurie prisideda. Tai ir „Wellman“, „Publicum“, „Neiluva“, „Bags&More“, „Altas“ – jų indeliai skirtingi, bet visų ypač svarbūs.
– Ar turi norų pats sukurti automobilį? O galbūt pats suorganizuoti renginį? (Giedrius)
– Turiu svajonę, kai jau pats nebevažiuosiu, sukurti galu varomą automobilį, nežinau, BMW ar „Toyota“, ar dar kokį. Techninė pusė man įdomesnė už organizacinę – renginių organizuoti nesiruošiu.
– Koks yra jūsų svajonių automobilis, skirtas sportui? (Paulius)
– Paprastas, mažas hečbekas – „Ford Fiesta S2000“.
– O laisvalaikiui, ne sportui? (Paulius)
– Jokio skirtumo. Gatvėse važinėju ramiai, tai man didelės reikšmės gatvėje vairuojamas automobilis neturi.
– Sūnaus vardą įtakojo greitis? (Violeta)
– Čia gal labiau sūnaus vardas skirtas sportui, o ne sporto – sūnui. Ant lenktyninio „Honda Civic“ numerių irgi uždėtas „Vėjas“. Ši idėja kilo visiškai ekspromtu – keli mėnesiai po sūnaus gimimo startavome „Nemuno žiede“ keturių valandų lenktynėse. Sakau, uždėkim mašinai Vėjo vardą.
– Ar turite greičio limitą gatvėje, kai vežate sūnų? (Audrė)
– Taip. Tačiau aš, važiuodamas su bet kuo, esu ramus vairuotojas. Gatvėse neturiu tikslo lakstyti. Daugumai gatvės „chuliganų“ rekomenduočiau sudalyvauti varžybose – jų yra daug ir nebrangių. Vyksta daugeliui prieinamos „Mini žiedo“, „Fast Lap“ varžybos, dalyvauti visada yra kur. Ten išsikraus, o gatvėse važinės ramiai.
– Ką manote apie greitį mėgstančias moteris keliuose? (Auksė)
– Tokias moteris aš visada praleidžiu. Jos žino kur skuba.
– Kokį automobilį rekomenduotumėte 35 metų vyrui, ką tik gavusiam vairuotojo pažymėjimą ir norinčiam turėti sportinį automobilį? (Justė)
– Žmonės yra skirtingi – žmogus pats turi žinoti, kokios jo vairavimo galimybės. Jis pats turi nuspręsti, kokį automobilį nori vairuoti. Tačiau pats rekomenduočiau pirmais metais nusipirkti paprastesnį automobilį.
– Kaip manai, jeigu lenktynėse būtum laimėjęs „Spyker“ ar kitu galingu automobiliu, pergalės skonis būtų toks pat? (Tomas)
– Tikrai ne. Su mūsiškiu „Honda Civic“ laimėti tokio lygio lenktynes yra nerealu – aplenkti visus „Spyker“, „Ferrari“ ir kitus daug galingesnius bolidus yra puiku!