2020 04 03

50 vienkartinių veido kaukių Lietuvos prekybos centre parduoda už 45 eurus. Ar tikrai?

Feisbuke skelbiama nuotrauka, kurioje įamžinta viename Lietuvos prekybos centrų pardavinėjamos vienkartinės veido kaukės. Skelbiama, neva 50 kaukių parduodama už 45 eurus.
Siuvamos mdicininės kaukės
Siuvamos mdicininės kaukės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Per parą nuotrauka socialiniame tinkle pasidalinta per 1,5 tūkst. kartų. Dalis nuotrauką komentuojančių piktinasi didele vienkartinių kaukių kaina, o kiti teigia, kad nuotrauka – suklastota.

15min nuotr./Įrašas socialiniame tinkle
15min nuotr./Įrašas socialiniame tinkle

Panašu, kad nuotrauka daryta prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėje, o užrašai ant kaukių pakuočių sufleruoja, kad šios pagamintos Azijoje.

Balandžio 3 d. šia nuotrauka savo paskyroje feisbuke pasidalijo ir Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė, prie jos parašiusi: „Va tokia nuotrauka su pasibaisėjimu dalijasi Kinijos lietuviai. Labai norėčiau iš „Norfos“ savininkų sužinoti, kodėl jie drįsta pardavinėti tokiomis kainomis. Mes kainas tikrai žinom gerai. Su mokesčiais ir pristatymu. Visgi manau, kad tokios prekės nelaimės metu jokiu būdu negali būti pasipelnymo šaltiniu“.

Siekdami įsitikinti, ar nuotrauka tikra, susisiekėme su „Norfa“ vadovu Dainiumi Dunduliu, kuris patvirtino, kad prekybos centre 50 vienkartinių veido kaukių išties buvo parduodamos už 44,99 euro.

„Šiuo metu vienkartinė kaukė Kinijoje perkama po 0,27 USD, oro transportas šiai dienai yra 25 000 eurų už 250 000 vnt. vienkartinių kaukių. Prekes reikia išmuitinti, muitas sudaro 7%, tada pristatymas iš oro uosto iki sandėlio, logistika iš sandėlio iki parduotuvių, prie viso šito plius PVM 21%, o metų gale turėsime sumokėti valstybei pakuotės mokestį. Tad iš 44,99 euro valstybė gauna apie 13 eurų per muitus ir PVM“, – vardijo skaičius „Norfos“ vadovas Dainius Dundulis ir išreiškė dideles abejones, kad už kaukes, kurios siūlomos skelbimuose po 60 eurų už 50 vienetų, yra mokamas PVM.

Taip pat jis sakė būsiąs labai dėkingas, jeigu kas galėtų padėti nusipirkti ir atsigabenti šių priemonių pigiau, nes šiuo metu vežėjai tiesiog piktybiškai naudojasi susidariusia situacija.

„Mes esame už labdarą, norime ją suteikti, bet protingomis ir logiškomis sąlygomis, o dabar iš mūsų už prekių atvežimą norima nulupti 2 ar net 3 kartus daugiau nei įprasta“, – piktinosi verslininkas.

D.Dundulis prisipažino, kad pirmąją siuntą – 100 000 vienkartinių kaukių pavyko gauti tik po 12 dienų košmariško darbo su tiekėjais ir ginčų su transportininkais. Iš jų pusė buvo skirta įmonės darbuotojų apsaugai, 10 000 buvo paaukota Santaros klinikoms. 40 000 kaukių, kurios sudėtos į 800 pakuočių po 50 kaukių, buvo parduota keturiose didžiausiose „Norfos“ parduotuvėse per 2 dienas.

Taip, kaina nuotraukoje – tikra.

Įsigyti vienkartinių veido kaukių šiuo metu – sudėtinga. Tačiau iki COVID-19 protrūkio 50 vnt. panašaus tipo kaukių Lietuvoje veikiančiose internetinėse parduotuvėse nekainavo nei 5 eurų.

Vis dėlto dėl apsauginių kaukių efektyvumo klausimas keltas buvo jau ne kartą. Nuo naujojo koronaviruso protrūkio pradžios Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) laikosi nuomonės, kad kaukės būtinos tik jau sergantiems žmonėms.

Anot oficialių PSO rekomendacijų, kaukės efektyvios tik tada, kai kartu laikomasi kitų prevencinių priemonių – dažnai plaunamos rankos su alkoholio pagrindo dezinfekantu ar muilu ir vandeniu.

Daugiau apie veido kaukes – čia. Informacija, kaip taisyklingai plautis rankas, ir informacija, kaip taisyklingai naudoti medicinines veido kaukes.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis