„Buvo toks atvejis, kai moteris nusipirko sėklas, pasodino jas ir niekas neišdygo. Mes turėjome kreiptis į Augalininkystės inspekciją. Ten tyrimai parodė, kad sėkla yra gyva, ji turėjo išaugti, tačiau buvo kažkas ne taip padaryta. Na irgi skundas toks kuriozinis“, – kalbėjo Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) direktorius Feliksas Petrauskas.
Dažniausiai pirkėjai skundžiasi dėl vartojimo prekių: rūbų, nepatogios avalynės, buitinių prietaisų, elektrotechnikos.
Tiesa, atsiranda ir tokių pirkėjų, kurie pasiskundžia dėl girgždančio klozeto dangčio.
Šį ginčą VVTAT pavyko išspręsti taikiai.
„Žmogus parašė mums skundą, kad jis nusipirkto tualeto dangtį ir jisai girgžda, todėl jis parašė mums skundą. Na ką, mes kreipėmės į pardavėją, tas, irgi su šypsena, taikiai išsprendė ir pakeitė tą dangtį“, – sakė F.Petrauskas.
Akivaizdu, kad Lietuvos pirkėjai jau nebebijo skųstis. Jeigu anksčiau per ketverius metus VVTAT gaudavo tik apie 13 tūkst. skundų, tai vien per praėjusius metus nusiskundimų buvo daugiau nei 15 tūkst.
„Knygą nupirkau dukrai. Ir nors tai buvo ne maisto prekė, bet atgal nepriėmė. Ir su čekiu, ir po dienos, bet vartotojų teisės neleidžia priimti knygų“, – TV3 „Žinioms“ pasakojo viena vilnietė.
„Pirkau agurkų sėklų ir nesudygo, – sakė kita moteris. Paklausta, kas dėl to kaltas, ji atsakė: – Sėklos, gamintojas.“
Tiesa, Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas pripažįsta, kad ne visada pirkėjai gali grąžinti nepatikusias prekes. Štai jei įsigijote kokybišką, veikiančią elektrotechnikos prekę, tai teks ją pasilaikyti sau.
„Tarkime, elektroprekės kokybiškos negrąžinamos. Viskas, kas jungiama į rozetę, yra negrąžinama“, – sakė P.Mereckas.
Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas pripažįsta, kad ne visada pirkėjai gali grąžinti nepatikusias prekes. Štai jei įsigijote kokybišką, veikiančią elektrotechnikos prekę, tai teks ją pasilaikyti sau.
Į Lietuvos vartotojų institutą žmonės dažniausiai kreipiasi dėl maisto produktų, kurie esą neatitinka kokybės reikalavimų – yra pasenę ar pašvinkę.
Pasitaiko, kad skundžiamasi dėl mėsos ar žuvies produktų, prifarširuotų vandens.
„Vartotoja nusipirko šviežios mėsos, bet kai kepė atitinkamą kepsnį, pasirodė, kad buvo daug vandens“, – pasakojo Lietuvos vartotojų instituto vadovė Zita Čeponytė.
Pernai VVTAT daugiausiai ginčų išnagrinėjo vartojimo prekių srityje. Tokių skundų buvo daugiau nei pusė.
13 proc. ginčų išnagrinėta laisvalaikio ir paslaugų srityje.
8 proc. – elektros, vandens ir statybos sektoriuje.