Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 08 06

A.Vaitkus apie rekordinio dydžio krovinio gabenimą: pažeidimai miesto infrastruktūrai gali atsirasti ir po metų

Vidurnaktį iš šeštadienio į sekmadienį iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose pradėtas gabenti milžiniškas reaktorius. Klaipėdos miesto meras tikina, kad žalą miesto infrastuktūrai vertinti dar anksti, ji gali išryškėti tik po metų ar dvejų. Nuo to miestas jau apsidraudė.

Kaip jau buvo pranešta, išskirtinė kelionė prasidėjo sklandžiai, didžiulio krovinio pažiūrėti susirinko per tūkstantį žmonių.

„Viskas vyko pagal planą, sklandžiai, išvažiavo vidurnaktį, važiavo apie dvi valandas ir sustojo po dviejų valandų prie Tilžės turgaus Klaipėdoje, pirmoji poilsio stotelė, kurioje ilsėsis reaktorius šiandien dieną. Vakare vėl apie 10 val. pajudės link Jokūbavo“, – BNS sekmadienį sakė K.Gendvilė.

VIDEO: Rekordinio dydžio krovinys pajudėjo Klaipėdos gatvėmis

Per pirmąją naktį reaktorius įveikė 2,5 kilometro, antrąją vyks toliau ir ilgiau – planuojama 13 kilometrų kelionė.

„Planuojama pradėti apie devintą ir baigti kelionę prieš aštuonias, apie 13 kilometrų – važiavimas prieš žiedą, keli kilometrai link Palangos ir tuomet nusuksime link Jokūbavo. Tas laikas ilgesnis ir dėl to, kad dar turės būti atjungtos elektros linijos“, – pasakojo atstovė.

Klaipėdos meras: žala miesto infrastuktūrai gali matytis tik po metų

Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus savo „Facebook“ paskyroje sekmadienį pranešė, kad rekordinis krovinys regis, be didesnių nuostolių miestui pasiekė Tilžės gatvę ir sekmadienį tęs kelionę į Mažeikius.

Anot jo, rekordinio krovinio gabenimui per Klaipėdos miestą pasiruošta išties atsakingai.

„Kol kas atsakyti, ar miesto infrastruktūrai nebuvo padaryta žala, per anksti. Tai turės įvertinti atsakingi asmenys. Dalis plokščių, kurios buvo sudėtos ant asfalto amortizuojant krovinio apkrovą, uždengia kelio dangą, todėl negalime pasakyti, ar nuostolių nėra, o jei ir yra, kokio masto. Tikėtina, kad krovinio gabenimas pažeidė saugumo saleles, tačiau tik po ekspertizės, galėsime atsakyti, kiek stipriai.

Savivaldybės įmonėms – AB „Klaipėdos vanduo“, „Klaipėdos energija“, UAB „Klaipėdos paslaugos“ nurodyta kiek įmanoma greičiau įvertinti situaciją.

Galimi pažeidimai infrastruktūrai gali atsirasti po metų ar net dvejų. Tokią galimybę buvome aptarę su krovinio vežėjais bei savininku, todėl tikiuosi, vėliau nustačius padarytą žalą miesto infrastruktūrai, rasime sprendimus su „Orlen Lietuva“ ir „Mammoet“ dėl nuostolių atlyginimo“, – pranešė miesto meras.

Jis taip pat nurodė, kad Klaipėda užsitikrino kompensaciją nenumatytiems atvejams.

„Esame vienintelis miestas iš visų per kuriuos bus gabenamas šis krovinys užsitikrinę milijono eurų nenumatytiems atvejams, kuriuos galime besąlygiškai naudoti nustačius žalą infrastruktūrai. Taip pat sudarytos sutartys su savivaldybės įmonėmis dėl nuostolių atlyginimo, jei tokie atsirastų. Tai mums pavyko išsiderėti po nelengvų derybų ir visa tai miesto gerovei“, – rašė meras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?