2019 02 28

A.Veryga: nauja kompensuojamųjų vaistų išdavimo tvarka nekelia rizikos pacientams

Nuo kovo įvedama nauja kompensuojamųjų vaistų išdavimo tvarka nekelia rizikos pacientų sveikatai, ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.
Aurelijus Veryga
Aurelijus Veryga / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Nuo šiol gydytojui išrašant kompensuojamąjį vaistą pirmą kartą ar po pusės metų, recepte automatiškai atsiras žyma – pirmas paskyrimas. Tokiu būdu, vaistininkai bus įpareigoti išduoti pigiausius vaistus.

„Net ir tie vaistai, kurie yra originalūs, jie tuo pačiu metu gali būti ir pigiausi vaistai (...) čia nėra jokio kompromiso su kokybe arba pacientams keliama rizika, nes kalbame apie tą pačią veikliąją medžiagą (...) kokybė visų vaistų yra tokia pati ir turi atitikti reikalavimus“, – teigė ministras.

Ministras tikina, kad kad naujovė padės pacientams sutaupyti, skatins konkurenciją tarp vaistų gamintojų ir sumažins vaistų kainas.

Jei pacientas nenorės rinktis pigiausio vaisto, jis galės rinktis kitą vaistą kaip nekompensuojamą ir už jį sumokėti visą kainą.

„Šiuo atveju, jeigu tai yra pirmas paskyrimas, pacientui bus išduotas ekonomiškiausias, pigiausias vaistas. Aišku, jeigu pacientas užsispirs, jis galės už savo pinigus nusipirkti kitą vaistą (...) Bet žmonės turėtų nerizikuoti ir mesti iš galvos tas pasakas, vaikymąsi tų firminių pavadinimų“, – sakė A. Veryga.

Siekiant užtikrinti sklandų šios naujovės įgyvendinimą, visą mėnesį šiai tvarkai bus taikomas pereinamasis laikotarpis, kurio metu didžiausias dėmesys bus teikiamas pacientų informavimui bei švietimui.

Gydytojai ir vaistininkai turės laiko pasiruošti ir įvertinti, kaip tvarka veikia praktikoje.

Ministerija tikisi, kad bendrai pacientai dėl naujovės sutaupys apie 1 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis