„Yra visiškai nenormalu ir neadekvatu, kuomet informacinė sistema, duomenų analizė, duomenų valdymas yra vienoje institucijoje, pati reali infekcijų kontrolė yra kitoje institucijoje“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė ministras.
„Tai yra du neatsiejami dalykai. Ta pati įstaiga, kuri vykdo infekcijų kontrolę, turėtų realiu laiku matyti duomenis, turėtų tuos duomenis teikti tarptautinėms organizacijoms, turėtų galimybę tuos duomenis analizuoti ir ne kažkokių sutarčių ar pasitarimų pagrindu, o tiesiog valdydama šituos duomenis“, – teigė A.Veryga.
Jis pabrėžė, kad fragmentacija neatneša įstaigoms naudos bei priminė, jog pertvarkos Sveikatos apsaugos ministerijos valdomose įstaigose, o tarp jų ir ULAC, buvo suplanuotos jau anksčiau.
„Tos pertvarkos, susijusios su mūsų pavaldžiomis įstaigomis, buvo suplanuotos gerokai anksčiau, tikrai ne COVID-19 prasidėjus jos buvo suplanuotos. Ir ULAC, apjungiant institucijas, kurios yra atsakingos už infekcijų kontrolę“, – sakė A.Veryga.
Ministro sprendimą dėl informacinės sistemos perkėlimo opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos parlamentaras Antanas Matulas apskundė Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, į teismą dėl jo kreipėsi ir ULAC.
Tiek A.Matulas, tiek ULAC vadovas Saulius Čaplinskas šį perkėlimą sieja su informacinės sistemos atnaujinimui gautu finansavimu bei tvirtina, jog koronaviruso kontrole užsiėmęs NVSC neturės pakankamų resursų sekti informacijos dėl visų 103 sistemoje registruojamų užkrečiamųjų ligų.
Užkrečiamų ligų ir jų sukėlėjų informacinė sistema yra skirta susieti užkrečiamąją ligą su asmeniui išskirtu sukėlėju ir tvarkyti duomenis apie asmenis, užsikrėtusius tam tikra užkrečiamąja liga, bei perduoti šią informaciją tarp skirtingų institucijų.
Anksčiau Sveikatos apsaugos ministerija yra skelbusi apie planus ULAC prijungti prie NVSC.