2020 11 10

Akistatoje su koronavirusu: pacientus konsultuoti tenka bet kuriuo paros metu

Susirgimų COVID-19 kreivei kylant į viršų, su karščiuojančiais pacientais vis dažniau susiduria ir šeimos gydytojai. „Kasdien įgyjame vis naujos informacijos apie šią ligą, jos simptomus, deja, ne visada ,,vadovėlinius”.
 BPG Terapijos skyriaus vedėja, gydytoja Joana Kleivienė
BPG Terapijos skyriaus vedėja, gydytoja Joana Kleivienė / Kėdainių PSPC nuotr.

„Tad čia labai svarbus ir paciento geranoriškumas, atvirumas, kartais net smulkmeniškumas“, – teigia Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) BPG Terapijos skyriaus vedėja, gydytoja Joana Kleivienė, su kuria kalbėjomės apie šeimos gydytojų darbą šiomis dienomis.

– Ar žymiai pastaruoju metu išaugo pacientų skaičius, galbūt žmonės ieško gydytojo patarimo ir nedarbo metu, per išeigines?

– Kasdien tenka konsultuoti vis daugiau karščiuojančių pacientų, taip pat stebime ir vis didėjantį susirgimų koronovirusu skaičių. Rotaciniu principu Kėdainių PSPC šeimos gydytojai dirba ir Karščiavimo klinikoje, o joje jau kuris laikas kasdien turime virš 20 karščiuojančių pacientų.

Čia labai svarbus ir paciento geranoriškumas, atvirumas, kartais net smulkmeniškumas.

Praktikoje susiduriame ir su lengvais, besimptomiais atvejais, kai labai sklandžiai kartu su pacientais įveikiame šį virusą taikydami ambulatorinį gydymą, ir su labai staiga blogėjančia pacientų sveikata. Tai būklės, kai tenka pasitelkti į pagalbą ir greitąją medicinos pagalbą, ir stacionare dirbančius kolegas, dažnai ir kolegas infektologus. Konsultacijos telefonu su tokiais pacientais vyksta tikrai dažnai, galima sakyti, ištisą parą, 7 dienas per savaitę, įvairiomis informacinėmis technologijomis: telefonu, elektroniniu paštu, SMS žinutėmis, per socialinius tinklus.

Jau seniai visi dirbame neskaičiuodami savo darbo laiko, darbo grafiko valandų, nes jau seniai jų nepakanka susidorojant su kasdieniu darbo krūviu. Suprantame situacijos sudėtingumą, tad dirbame dėl savo pacientų sutelkę visas jėgas, laikydamiesi visų nustatytų asmens apsaugos reikalavimų.

Galiu tik pasidžiaugti ir padėkoti visam kolektyvui, kolegoms už susitelkimą ir didelį darbą, kurį kantriai kasdien atlieka, dažnai aukodami ir savo poilsį, ir savo laisvalaikį, dažnai ir savo šeimą.

Visiems linkiu labai saugoti save ir išlikti sveikiems, nes mūsų reikia kasdien vis labiau.

Pacientai labai noriai skiepijosi sezoninio gripo vakcina.

– Kaip vertintumėte situaciją dėl kitų, rudens sezono metu įprastų, viršutinių kvėpavimo takų infekcijų?

– Lyginant su ,,įprastais” metais, viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, peršalimų keletą pastarųjų mėnesių diagnozuojame turbūt panašiai, gal kiek daugiau stebime lėtinių plaučių ligų paūmėjimų, tokių kaip astma, LOPL (lėtinė obstrukcinė plaučių liga). Sezoninio gripo atvejų dar nenustatėme.

Pacientai labai noriai skiepijosi sezoninio gripo vakcina. Įstaiga buvo gavusi pusę gripo vakcinos kiekio, jos nepakako visiems, kuriems buvo būtina ir rekomenduojama pasiskiepyti. Buvo net supykusių pacientų. Tad labai laukiame antros pusės gripo vakcinos, kad galėtume pagal sudarytus skiepijamų pacientų sąrašus tęsti skiepijimus. O pacientų prašome supratingumo ir kantrybės.

– Ar kyla iššūkių vertinant paciento simptomus – kada tai galėtų būti koronaviruso simptomai, o kada – peršalimas?

– Kasdien susiduriame su iššūkiais vertindami, ar tai peršalimas, ar koronovirusas, tačiau į kiekvieną karščiuojantį pacientą žvelgiame kaip į potencialų koronovirusu infekuotą žmogų. Geriau įtarti ir koronaviruso nepatvirtinti, nei antraip. O simptomai tikrai nėra tokie akivaizdūs, dažnai išsami paciento anamnezė tik padeda įtarti klastingąjį virusą. Tad kasdien mes įgyjame vis naujos informacijos apie šią ligą, jos simptomus, deja, ne visada ,,vadovėlinius”.

Simptomai tikrai nėra tokie akivaizdūs, dažnai išsami paciento anamnezė tik padeda įtarti klastingąjį virusą.

Tad čia labai svarbus ir paciento geranoriškumas, atvirumas, kartais net smulkmeniškumas. Tad padėkite mums, išsakykite viską, ką jaučiate, nieko neslėpkite, nes tokie pasakymai kaip ,,man negerai”, ,,viskas blogai” ,konsultuojant mums nepagelbėja. O dažnas dar ir rekomendacijų nenori klausyti, buvo tokių pacientų, kurie atsisakė vykti į Karščiavimo kliniką ištyrimui.

Mes vieni, be pacientų geranoriškumo, nesugebėsime jiems tinkamai padėti.

– Ar susiduriate su skeptišku, neatsakingu požiūriu?

– Skeptikų labai nemažai. Labai apmaudu, kad yra net ir labai įtakingų žmonių, skleidžiančių mokslu nepatvirtintas žinias apie koronovirusą, o jie dažnam mūsų pacientui yra pavyzdys. Nepaisant visko, labai tikime savo pacientų sąmoningumu ir, kad ir kaip negailestingai skambėtų, socialinių kontaktų vengimu ir, žinoma, visų rekomendacijų apsaugos ir prevencijos klausimais laikymusi.

Tik nuo mūsų visų priklauso, kada ši visiems nemaloni situacija baigsis ir kokią kainą už tai sumokėsime kiekvienas asmeniškai. Tad saugokime save ir aplinkinius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis