2011 06 08

Aleksoto funikulierius pradės veikti rudenį

Aleksoto funikulierius, kuris dėl grėsmės keleivių saugumui praėjusių metų rudenį buvo laikinai uždarytas, kauniečius ir turistus pradžiugins jau šį rudenį.
Atnaujintas Aleksoto funikulierius pradės veikti šį rudenį
Atnaujintas Aleksoto funikulierius pradės veikti šį rudenį / Bendrovės „Autrolis“ nuotr.

Unikalią trasporto priemonę eksploatuojanti Kauno troleibusų bendrovė „Autrolis“ pirmadienį pasirašė sutartį su UAB „Autokausta“, kuri laimėjo funikulieriaus kelio kapitalinio remonto konkursą.

Pasak AB „Autrolis“ generalinio direktoriaus Mindaugo Lego, sustabdyti Aleksoto funikulierių paskatino dviejų ekspertizių išvados, kai dėl itin šaltų žiemų bėgių kelio betoninis pagrindas gerokai apiro ir deformavosi. „Vietomis žiojėjo iki 60–70 centimetrų gylio ertmės“, – pasakojo AB „Autrolis“ vadovas M.Legas.

Už 1,26 mln. litų UAB „Autokausta“ parengs Kauno Aleksoto funikulieriaus (kelio kapitalinio remonto (tvarkybos) darbo projektą, atliks kelio remontą, įrengs naujus bėgius ir drenažą, kad gruntiniai vandenys nepaplautų betoninio pagrindo, bei vykdys daug kitų darbų numatytų techniniame projekte. Ekspertų skaičiavimais kelio betoninio pagrindo nereikės remontuoti artimiausius 40–60 metų.

Iki šiol Aleksto funikulierius, kuris Kaune pradėjo veikti 1935 m. gruodžio 6 d., nebuvo atnaujinamas, t.y. remonto jis nematė daugiau kaip 75 metus. Aleksoto keltuvo statyba tuomet kainavo apie 200 tūkst. litų, o tarpukariu funikulierius per dieną atlikdavo 226 reisus.

Funikulierius niekada nebuvo pelningas, bet juo mielai naudojosi Kauno gyventojai ir miesto svečiai. Nuo Aleksoto kalno atsiveria kvapą gniaužianti panorama į Nemuno ir Neries santaką, Aleksoto tiltą, Kauno senamiesčio ir naujamiesčio bažnyčias.

Per artimiausius tris mėnesius planuojama atnaujinti ir abu funikulieriaus vagonėlius, talpinančius 25 keleivius.

„Stengsimės išsaugoti jų autentiškumą, kad keleiviai pajustų tarpukario dvasią“, – tikino AB „Autrolis“ generalinis direktorius M.Legas. Neprireiks remontuoti tik keltuvo elektros įrangos, kuri nepriekaištingai veikia nuo tada, kai ją sumontavo Berlyno firma „AEG“, o įrangą pristatė Šveicarijos bendrovė „Theodor Bell & Cie. AG Kriens“.

M.Lego teigimu, atnaujinant Aleksoto funikulierių itin sėkmingai bendradarbiaujama su Kultūros paveldo departamentu prie Kultūros ministerijos.

„Kartu su jo atstovais rengiame tiek viršutinio, tiek apatinio Aleksoto funikulieriaus paviljonų ir stotelių atnaujinimo projektą ir tikimės gauti finansavimą per įvairias paveldo programas“, – teigė M.Legas.

Moksliniai tyrimai ir paviljonų atnaujinimo projektas kainuos apie 100 tūkst. litų, iš kurių 30 proc. lėšų padengs pats AB „Autrolis“.

Aleksoto funikulierius kartu su Žaliakalnio funikulieriumi (pastarasis veikia nuo 1931 m.) tapo neatsiejamais Kauno miesto, kaip buvusios laikinosios sostinės, simboliais.

2003 m. spalio 9 d. Vyriausybės nutarimu abu funikulieriai, kurie yra vieninteliai Baltijos šalyse, buvo paskelbti kultūros paminklais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų