2018 08 04

Alkoholio reklamos draudimas: paaiškinimai, kad gėrimas nealkoholinis – ir ant šaldytuvo magnetukų

Bijodami būti apkaltinti reklamuojantys svaigalus verslininkai priversti gerokai pasukti galvą, kad paprasčiausias alkoholinio gėrimo paminėjimas nesugrįžtų baudomis. Būtent taip pasielgė magnetukus su įvairiais užrašais gaminančios mažosios bendrijos (MB) „Mediniai magnetukai“ vadovas Marius Dijokas.
Magnetukas
„Medinių magnetukų“ gaminys / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Ant vieno iš šios MB gaminamų mangetukų rašoma: „Draugams nerūpi, ar tavo namai tvarkingi. Draugams rūpi, ar turi vyno.“

Ant magnetuko, kuris vaizduoja dvi vyną geriančias moteris, užklijuotas lipdukas, kuriame paaiškinama, kad magnetuke minimas vynas – nealkoholinis.

MB „Mediniai magnetukai“ vadovas M.Dijokas trečiadienį 15min pasakojo praėjusiais metais pradėjęs bendradarbiauti su prekybos tinklu „Maxima“.

„Į asortimentą įtraukiau ir šį magnetuką, ir „Maxima“ pernai dar iki tų didžiųjų draudimų nesutiko (juo prekiauti – aut.) dėl alkoholio reklamos, dėl ribojimų. Šiemet aš vis tiek labai norėjau jį paleisti į prekybą „Maximoje“ ir pasiūliau, kad galbūt galima būtų šitaip. Jie pasitarė ir pasakė, kad šitaip nebus problemų“, – pasakojo verslininkas.

M.Dijokas teigė pats nesiaiškinęs, ar lipduką su tokiu užrašu tikrintojai galėjo palaikyti reklama, tad neabejojęs, jog „Maxima“ atstovai žino geriau.

Šiuo metu galiojančiame Alkoholio kontrolės įstatyme nerašoma, kad už alkoholio pavadinimo minėjimą galima gauti baudą. Teisės aktas numato, kad valstybė riboja alkoholio vartojimo skatinimą.

Tačiau Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) yra įstatymą išaiškinęs taip, kad už tokį magnetuką „Maxima“ tikrai galėjo gauti baudą.

NTAKD galima pasitikrinti, ką departamentas laiko alkoholio reklama.

Jis verslininkams siūlo atsakyti į klausimus: „Ar informacijoje alkoholiniai gėrimai yra vaizduojami palankiame, teigiamame kontekste – ar tikėtina, kad sužinojęs šią informaciją vartotojas susidomės joje minimais alkoholiniais gėrimais, galbūt užsinorės juos įsigyti, jų paragauti, apsilankyti prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje? Apibendrinant – ar tikėtina, kad šios informacijos paskelbimas teigiamai paveiks alkoholio verslo atstovo ir/ar jo gaminamos/platinamos produkcijos įvaizdį?“

„Jei į visus klausimus atsakėte teigiamai, informacija yra alkoholio reklama“, – paaiškinama NTAKD svetainėje.

Departamentas pabrėžė, kad tai negalioja meno kūriniams – paveikslams, poezijai, grožinei literatūrai, filmams ir kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų