Tai jis pareiškė po penktadienį surengto pirmojo Vyriausybės sudarytos komisijos posėdžio. Šiai komisijai pavesta įvertinti paieškos ir gelbėjimo operaciją, kai į Baltijos jūrą nukrito lėktuvas „An-2“, kuriuo skrido du patyrę pilotai.
Komisijai vadovaujantis A.Mačiulis sakė, kad „An-2“ buvusios saugumo priemonės yra Susisiekimo ministerijos vykdomo tyrimo klausimas, tačiau šioje srityje teisės aktai yra tobulintini.
„Apskritai kalbant apie skrydžių saugos bendrajai aviacijai reikalavimus, buvo paprašyta Susisiekimo ministerijos ir atitinkamai kitų įstaigų rimtai peržiūrėti saugos reikalavimus, taip pat peržiūrėti orlaivio savininko atsakomybę už saugos reikalavimų laikymąsi, nes panašu, kad čia irgi yra kur tobulinti dabartiniu metu galiojančius teisės aktus“, – po posėdžio žurnalistams sakė A.Mačiulis.
„Bendrame kontekste, įvertinant būtinybę reglamentuoti aiškiau, griežčiau, man rodosi, kad tie pasiūlymai būtų logiški, juos mes apsvarstysime kitame komisijos posėdyje. Šiandien, kaip žinote, pavyzdys, nukrito Biržų rajone irgi orlaivis pramoginis – galbūt tame kontekste, jog tų incidentų yra ne vienas ir ne du, tas taisyklių aiškesnis reglamentavimas – aš nesakau, kad būtinai griežtinimas – ir būtent atsakomybė už tai turėtų būti turbūt taipogi peržiūrima“, – dėstė A.Mačiulis.
Bus privalomas švyturys?
Anot jo, komisija taip pat svarstė, kad visuose lėktuvuose turėtų privalomai būti švyturys, pranešantis apie nelaimės vietą.
Išsakyta pasiūlymų ir labiau centralizuoti vadovavimą gelbėjimo operacijoms, trumpinti terminą, per kurį orlaivis turėtų pranešti apie sėkmingą nusileidimą.
„Pasiūlyta pateikti teisės aktų pakeitimus dėl atitinkamos įrangos bendrosios aviacijos orlaiviuose turėjimo, kalbu konkrečiai apie avarinės vietos nustatymo švyturio turėjimą orlaivyje“, – aiškino kancleris.
Komisijoje išsakyta pasiūlymų ir labiau centralizuoti vadovavimą gelbėjimo operacijoms, trumpinti terminą, per kurį orlaivis turėtų pranešti apie sėkmingą nusileidimą.
Į antrą posėdį komisija rinksis kitą savaitę, ketvirtadienį.