„Pastaruoju metu daugėja žmonių, kenčiančių nuo alergijos gliutenui ar laktozei, tad pastebime, kad mūsų produkcijos poreikis tik auga“, – sako sėkmingi jauno verslo kūrėjai, netrukus planuojantys išbandyti jėgas ir užsienio rinkoje.
Maisto gaminimas malšino stresą
Nuo mokyklos laikų pažįstami klaipėdiečiai Agnė ir Raimondas baigė vadybos studijas, o netrukus po to nusprendė kartu išvykti į JAV, kur dirbo vienoje logistikos kompanijoje. „Ši patirtis man buvo neįkainojama – būtent ten supratau, kad darbas ofise yra ne man“, – šypsojosi Agnė Zabielienė.
Kadangi darbas buvo kupinas streso ir atsakomybės, kasdienės įtampos pašnekovei padėjo atsikratyti naujas pomėgis – maisto gaminimas. „Kulinarija man buvo be galo įdomus užsiėmimas, kadangi šioje srityje buvau naujokė. Žvalgydavausi vis naujų receptų: nuo balandėlių, kotletų iki gurmaniškų desertų. Gamindavau tiek, kad patys nė nepajėgdavome suvalgyti“, – juokėsi Agnė.
Grįžusi į Lietuvą Agnė nusprendė gilinti kulinarijos žinias. Keletą mėnesių ji savanoriškai darbavosi viename uostamiesčio restoranų, vėliau konditerijos paslapčių mokėsi privačiai, o galiausiai pati pradėjo gaminti desertus. Tačiau tuomet į galvą toptelėjo idėja kurti verslą ir prekiauti tortų dekoracijomis, maistiniais dažais, formelėmis, kurių prieš šešerius metus Lietuvoje buvo ypač sunku rasti.
„Kartu su vyru įkūrėme internetinę parduotuvę. Poreikis buvo didelis, tad ketverius metus sėkmingai vystėme verslą. Tačiau gimus sūnui Jonui, priėjome lūžio tašką. Teko nuspręsti: plėsti šį verslą ar imtis ko nors naujo ir prasmingo. Galiausiai nusprendėme parduoti verslą ir pasinerti į naujų idėjų paieškas“, – prisiminė pašnekovė.
Sūnus pasufleravo verslo idėją
Nauja verslo idėja porai atėjo gana greitai ir natūraliai. „Mūsų naujagimį sūnų kamavo pilvo diegliukai. Kadangi jį maitinau, man teko atsisveikinti su tokiais maisto produktais kaip cukrus, pienas, miltai. Ypač didelį apmaudą kėlė tai, kad teko vengti beveik visų saldumynų. Kurį laiką mėgavausi vaisiais. Tačiau, kai jie nebeteikė džiaugsmo, supratau, kad reikia ieškoti alternatyvų įprastiems saldumynams: kad ir aš galėčiau jais mėgautis, ir kad vaikui būtų gerai, – pastebėjo pašnekovė. – Juk saldumynai yra ne tik maistas, bet ir teigiama emocija.“
Klaipėdietei Agnei kovojant su sūnaus pilvo diegliukais, apie šią problemą prabilo daugybė savo atžalas maitinančių pažįstamų mamų. Bendravimas su žmonėmis atvėrė akis, kad apskritai vis daugėja žmonių, netoleruojančių laktozės ar gliuteno. Taip pat atsiranda vis daugiau sveikos mitybos šalininkų, kurie sąmoningai atsisako šių maisto produktų.
Pamatę, jog alternaytyvių saldumynų poreikis tik auga, Agnė ir Raimondas Zabielos kibo į darbus ir dar šią vasarą sukūrė verslą, kurį pavadino „Gėrybe“. „Daugybę dienų praleidome, ieškodami tiekėjų, kurie prekiautų tik aukštos kokybės, sveikais, be sintetinių dažiklių ar saldiklių, maisto produktais. Taip pat vienas didžiausių iššūkių buvo naujų receptų kūrimas. Kadangi neturėjome su kuo pasikonsultuoti, teko daug skaityti internete, patiems eksperimentuoti, o naujus skonius vertindavo šeimos nariai, draugai“, – juokėsi Agnė ir Raimondas.
Klaipėdietę Agnę sujaudino atvejis, kai viena mamytė, užsakiusi tortą „Gėrybėje“, iki ašarų džiaugėsi, jog jos trejų metų dukra per savo gimtadienį pirmą kartą galės skanauti tortą. Anskčiau esą mama niekur nerasdavo konditerijos gamintojų, kurie nenaudotų maisto produktų, kuriems jos atžala esą alergiška.
Nors gamybos paslapčių pašnekovai išduoti nenorėjo, jie tik pažymėjo naudojantys tokias maisto žaliavas kaip riešutai, vaisiai, uogos, kokosas, kakavos sviestas. Įprastam cukrui jie rado ne daugeliui girdėtų žaliavų – kokoso palmių žiedų nektarą ar klevų sirupas. cukrų.
Sėkmingo verslo paslaptis
Desertų gamybai pora išsinuomojo jaukias ir erdvias patalpas netoli miesto centro. O netrukus pradėjo aktyviai dalyvauti įvairiose maisto parodose. Pasak pašnekovų, dalyvavauti parodose startuoliams esą tiesiog būtina, nes jos padeda suprasti, ar apskritai esi reikalingas ir įdomus rinkos dalyvis.
Kol kas klaipėdiečiai savo produktus įvairioms kavinukėms tiekia didžiuosiuose Lietuvos miestuose, tačiau ateityje startuoliai planuoja įžengti ir į užsienio rinką. „Nors mūsų gaminamų saldumynų poreikis tik auga, o verslo pradžią laikome sėkminga, kol kas mes vis dar tikriname savo idėją. Taip pat reikalinga komunikacija, kadangi dar ne visi supranta, kad sveikas desertas taip pat gali būti skanus ir gražiai atrodyti. Laikas ir žmonės parodys, ar einame teisingu keliu“, – pastebėjo Raimondas.
Sėkmingo verslo paslaptis, pasak pašnekovų, yra paprasta. „Viskas pasidaro darymo būdu“, – juokėsi pašnekovas.
Klaipėda – tobulas miestas verslui
Dar prieš sukuriant verslą pora sprendė klausimą, ar keltis į Vilnių. Juk ten – žmonės, o kur žmonės, ten ir didesnės galimybės verslui. Tačiau šiandien klaipėdiečiai džiaugiasi savo sprendimu likti gimtajame mieste.
„Žinoma, jeigu būtume norėję įkurti kavinę, geriausia būtų tai daryti ten, kur yra didesnis žmonių srautas. Tačiau mes norime užsiimti tik gamyba ir labai džiaugiamės galėdami tai daryti Klaipėdoje. Tai yra tobulas miestas startuoliams ir jis turi begalę pranašumų, lyginant su sostine. Čia mažesni nuomos kaštai, taip pat išvengiame eismo spūsčių. Nuo namų iki darbo vietos – vos keletas minučių automobiliu. Lygiai tiek pat – iki miesto centro“, – vardijo Agnė.
„Paskaičiavome, kad gyvendami Klaipėdoje per savaitę sutaupome mažiausiai penkias valandas, kurias galime skirti gamybai, naujų receptų kūrimui ar tiesiog buvimui su šeima“, – pridūrė Raimondas.