Pagal NATO koduotę „koltu“ vadinami, anksčiau biplanu, o dėl darbų žemės ūkyje – ir „kukurūzniku“ pravardžiuojami lėktuvai „An-2“, sukurti, išbandyti ir gamybą paleisti konstruktoriaus Olego Antonovo biure Ukrainoje, šiemet minės savo pirmųjų skrydžių 70-metį.
Iki 2019-ųjų, kai švęs Alytaus aeroklubo 60-metį ir Alytaus aerodromo 80-metį, Dzūkijos sostinės aviatoriai norėtų turėti dar vieną istoriją menantį lėktuvą.
„Dar vakar manėm, kad Alytuje vėl turėti „An-2“ būtų kosmonautika, tačiau šiandien tai – jau ne „kosmosas“, o tikra realybė!“, – džiaugiasi ne vieną aviacijos profesionalą išugdžiusio Alytaus aeroklubo atstovai. Savo aviaparke, kuriame jau yra lietuviškos, lenkiškos, amerikietiškos, rusiškos ir vokiškos technikos, alytiškiai turės 2 lenkiškus „An-2“.
Septintame ir aštuntame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „An-2“ skraidė ir Dzūkijos sostinėje. Pirmame Alytuje veikė šių lėktuvų eskadrilė bei senasis aerodromas Lakūnų gatvėje. „Antanais“ iš Alytaus keleiviai ir pašto siuntos buvo skraidinamos į Kauną, Marijampolę, Palangą, Vilnių ir atgal.
Ne pirmos jaunystės techniką naujiems skrydžiams Alytaus aeroklubas prikels su kolegomis – Marijampolės aeroklubu, kuris parašiutininkus Sasnavos aerodrome rengia ir „An-2“ lėktuvais skraidina per visą savo 40-mečio istoriją.
Iki 2019-ųjų, kai švęs Alytaus aeroklubo 60-metį ir Alytaus aerodromo 80-metį, Dzūkijos sostinės aviatoriai norėtų turėti dar vieną istoriją menantį lėktuvą. „Jak“ lėktuvų, kurių pirmaisiais modeliais naudojosi Alytuje 1944 m. bazavusi prancūzų eskadrilės „Normandija-Nemunas“ pilotai, mes turime, tačiau svajojame kada nors turėti ir pačios Prancūzijos pasididžiavimą „Miražą“, – planuoja Alytaus aeroklubo ir „Dzūkijos aerodromo“ viršininkas Kęstutis Urbanavičius.