2022 04 26

„Amžiaus“ titulą gavęs projektas „Rail Baltica“: ar geopolitinė realybė privers nebemindžikuoti?

Neramioje geopolitinėje realybėje akcentuojama, kad Baltijos šalių saugumui itin svarbus ir europinės vėžės geležinkelio projektas „Rail Baltica“. Nors anksčiau būta įvairių jo įgyvendinimo strigimų, aiškinama, kad dabartinė geopolitinė situacija tik sustiprino Baltijos šalių įsipareigojimą kuo greičiau įgyvendinti projektą. Svarbu, jog būtų pinigų – pateiktos paraiškos gauti papildomam beveik 700 mln. eurų finansavimui. Bet, kaip spėja kai kurie politikai, ir jų gali nepakakti dėl infliacijos.
Geležinkelių linijos Pabradė-Pažeimenė atšakos pristatymas
Geležinkelių linijos Pabradė-Pažeimenė atšakos pristatymas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Apie „Rail Baltica“ svarbą interviu 15min kalbėjo buvęs JAV sausumos pajėgų Europoje vadas Benas Hodgesas.

Jis akcentavo, kad Baltijos šalyse turime rimtai pasirūpinti šios geležinkelio linijos užbaigimu ir kitais elementais, reikalingais judėjimui iš visos Europos į Baltijos šalis pagerinti.

Mūsų šalyje greitasis geležinkelis „Rail Baltica“ pradėtas tiesti 2013 metais nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos per Marijampolę iki Kauno.

Šios atkarpos statybos darbai baigti 2015 metais.

Suprasti akimirksniu

  • „Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus „Šiaurės jūra–Baltijos jūra“ dalis.
  • Tai yra geležinkelių transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – sujungti Baltijos šalis su Europos geležinkelių tinklu.
  • Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Estija, Latvija, Lietuva, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.
  • Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.
  • 1435 mm vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtrą įgyvendina trys Baltijos šalys – Estija, Latvija ir Lietuva, Lenkija – jį modernizuoja.
  • „Rail Baltica“ yra dvikelio geležinkelio elektrifikuota linija, kurios didžiausias projektuojamas greitis 249 km/val. (keleivinių traukinių), 120 km/val. (krovininių traukinių).
  • Linijos ilgis Lietuvoje – 392 km.
  • Skaičiuotina visų Baltijos šalių projekto vertė yra 5,8 mlrd. eurų, iš kurių Europos Sąjungos dalis – 4,9 mlrd. eurų.
  • Lietuvos dalis – 2,474 mlrd. eurų, iš kurių Europos Sąjungos dalis – 2,1 mlrd. eurų. Tiesa, inicijuotas projekto kaštų naudos analizės atnaujinimas.

Pradės geležinkelio tilto per Nerį statybas

Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ antrinės infrastruktūros valdymo įmonės „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo vadovas Arenijus Jackus pasakojo, kad mūsų šalyje projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas intensyviai juda į priekį.

Pasak jo, atkarpoje Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, balandį prasidėjo pirmieji šiais metais statybos darbai – vietinės reikšmės privažiuojamųjų automobilių kelių statyba atkarpoje Šveicarija–Žeimiai.

„Eurovia Lietuva“, laimėjusi „LTG Infra“ skelbtą konkursą, už 6,6 mln. eurų prie būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio įrengs 18 vietinės reikšmės apie 18,3 km ilgio kelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis